Tatra vyrobila svůj největší speciál. Na délku má 18 m a váží 92 tun

Tatra se chce stále více zaměřovat na speciální automobily právě typu podvozků pro vrtnou soupravu. Takový stroj bude provádět průzkumné vrty a pohybovat se v místech mimo silnice, takže potřebuje podvozek postavený na míru. Kopřivnická automobilka postavila osminápravové vozidlo pracující standardně v režimu 16×8, ale v případě potřeby je možné přiřadit i zbylé nápravy tak, aby byla poháněná všechna kola. Řiditelné jsou první tři a poslední tři nápravy.
Historicky nejdelší a nejtěžší vyrobená Tatra se chlubí maximální technicky přípustnou hmotností až 92 tun, pokud jsou na autě odpovídající pneumatiky.
O pohon se stará dvanáctiválec Caterpillar C-32, který disponuje objemem válců 32 litrů, výkonem 839 kW (1132 koní) a vrcholem točivého momentu 5143 Nm. V režimu maximálního výkonu ale motor pracuje pouze tehdy, pokud pohání vrtnou soupravu, pro jízdu samotnou je nastaven na poloviční výkon.
Převodovka je šestistupňová automatická, auto má ale ještě další dvě přídavné převodovky. První slouží právě k řazení pohonu auta nebo vrtné soupravy, druhá je v nosné rouře a obstarává dělení na jednotlivé nápravy. Kvůli požadavkům zákazníka je kabina snížena o 50 mm a posunuta o 200 mm vpřed. Celková délka činí zmíněných 18 080 mm, výška 2 490 mm a šířka rovné tři metry.
Článek vyšel na webu Autorevue.cz