Tauro V8 Spider: španělský koncentrát radosti | E15.cz

Tauro V8 Spider: španělský koncentrát radosti

Tauro V8 Spider: španělský koncentrát radosti
Tauro V8 Spider
• 
ZDROJ: Autorevue.cz

Autorevue.cz
Jiří Duchoň

Až teprve ze Španělska musel přijít vítr v podobě opravdu výkonného a lehkého roadsteru vycházejícího z někdejší naděje koncernu General Motors, resp. jeho zákazníků…

Představte si takovou Mazdu MX-5 s pekelně silným motorem. To je Tauro V8 Spider. Plnokrevník je produktem mladé španělské malosériové automobilky Tauro Sport Auto a jeho základem je roadster Pontiac Solstice. Ten se představil v roce 2004 a vyrábět se začal o rok později, přičemž nejvýkonnější varianty poháněly „ekonomické“ dvoulitrové čtyřválce Ecotec s přeplňováním. V průběhu let se tento stroj vyráběl také ve verzích Saturn Sky/Opel GT a Daewoo G2X.

Tauro V8 SpiderTauro V8 SpiderAutor: Autorevue.cz
Tauro V8 Spider - svižná reminiscence na Pontiac Solstice

Nyní přichází nekompromisní Tauro V8 Spider, jež tuto archaickou, ale velmi lehkou konstrukci (Solstice vykazovalo pohotovostní hmotnost přijatelných 1 305 kg) používá jako základ. A výhodou se stala koncepce s motorem vpředu podélně a pohonem zadních kol, jež k podobným sportovním vozům jaksi patří. Zvenčí Tauro V8 Spider bere inspiraci z řady dalších modelů současnosti včetně Alfy C8 Competizione (např. zadní svítilny) a většina povrchových dílů karoserie včetně předních svítilen s vestavěnými LED je nová.

Tauro V8 SpiderTauro V8 SpiderAutor: Autorevue.cz
Většina povrchových dílů karoserie je nová

Interiér byl prakticky převzat z výchozího modelu, ovšem s výjimkou především kompletního čalounění kůží a Alcantarou, upraveného volantu a panelu rádia ve spodní části středové konzole převzatého ze standardních menších Chevroletů současnosti. Za zmínku stojí také instalace chromovaného madla šestistupňové manuální převodovky (ve standardu bývaly u Pontiacu jen „pětikvalty“), přičemž alternativou zůstává „automat“.

Tauro V8 SpiderTauro V8 SpiderAutor: Autorevue.cz
Těšte se na spoustu nových detailů, ale především na pekelný osmiválec z Corvette…

A tím se dostáváme k jádru pudla, jímž je pohonná jednotka. Tauro V8 Spider disponuje z Corvette převzatým mohutným osmiválcem GM s objemem 6,2 l s výkonem 440 koní (324 kW) a točivým momentem 586 Nm. Výhodou těchto agregátů je možnost jejich dalšího posilování, takže Tauro Sport Auto nabízí ladění také v úrovních 480 koní (353 kW), 530 koní (390 kW) a 650 koní (478 kW). Je tedy jasné, že měrný výkon deklasuje i nejvýtečnější supersportovní konstrukce dneška.

Tauro V8 SpiderTauro V8 SpiderAutor: Autorevue.cz
Přečalouněný interiér byl po dílčích úpravách převzat z výchozího modelu

Smutnější stránkou věci je rozsah výrobní série, neboť má vzniknout jen třicet vozů Tauro V8 Spider. Ceny mají začínat v přepočtu nad hranicí 2,5 mil. Kč.

Autor: Autorevue.cz, Jiří Duchoň
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!