Toyota v Japonsku vstoupí na trh s minivozy. Představila Pixis Space

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: nikinews.info

Japonská automobilka Toyota Motor Corp. představila svůj první minivůz Pixis Space určený pro japonský trh. Toyota je jedinou japonskou automobilkou, která doposud neměla vlastní miniauta, což jsou vozy s obsahem motoru do 660 kubických centimetrů.

Toyota se rozhodla vstoupit na trh s minivozy loni, kdy se dohodla s firmou Daihatsu Motor, že pro ni bude tyto vozy vyrábět. Důvodem je rostoucí popularita těchto vozů v zemi. Daihatsu spolu se Suzuki Motor kontroluje zhruba dvě třetiny japonského trhu s miniautomobily.

Minivozy podle japonských pravidel kromě malého obsahu motoru nesmí být delší než 3,4 metru, širší než 1,48 metru a vyšší než dva metry. V Japonsku jsou tato auta velmi oblíbená kvůli daňovým úlevám, nižší spotřebě pohonných hmot a lepším podmínkám při parkování. Na celkovém prodeji nových aut v Japonsku se minivozy loni podílely 35 procenty. Oblíbené jsou hlavně ve venkovských oblastech jako druhé nebo třetí rodinné auto.

Cena modelu Pixis Space začíná na 1,12 milionu jenů (270 tisíc korun). Toyota má v plánu ještě další dva modely, zatím však neupřesnila, kdy by se měly začít prodávat. Původní termín počítal s podzimem. Celkem chce prodat ročně 60 tisíc minivozů, napsaly agentury AP a Reuters.

Posílení na trhu s minivozy plánují i konkurenční automobilky Nissan a Honda. Pro Nissan vyrábí minivozy automobilka Mitsubishi. Honda loni prodala v Japonsku 160 tisíc minivozů.