Tři starty a tři poruchy

soutěž Jiří Jevický nedokončil. V pátém závodu mistrovství republiky ve sprintrallye Rally Vysočina mu praskla převodovka.

„Tak, a jedeme domů,“ prohlásil smutně Jiří Jevický, když se porouchala převodovka jeho Škody 130RS ve čtvrté rychlostní zkoušce závodu Rally Vysočina. I ve třetím letošním startu zradila českobudějovickou posádku technika. „V Třebíči se nám rozbil kondenzátor. Přitom to stojí pár korun,“ uvedl jezdec. V Českém Krumlově zase nevydržela spojková hřídel. Posádka Jiří Jevický a Roman Votava měla pohárový závod dobře rozjetý. „Škoda. Měli jsme na stupně vítězů,“ litoval osmačtyřicetiletý pilot. Na třetím úseku byl ve své kategorii V (upravených vozů) nejrychlejší. Ale šance na dobré umístění skončily v polovině čtvrté zkoušky. Navíc se jezdci už během druhé zkoušky zdrželi o dvě minuty, protože museli opravit benzinové čerpadlo.
„Auto v žádném případě nevyměníme. Spíš ho musíme pořádně vypiplat,“ nedal Jevický na svého miláčka dopustit. Rallye jezdí už dvanáct let. Škodu 130RS si hýčká. „Je to moje srdeční záležitost. Jezdil jsem s tisícovkou, erkem a teď se stotřicítkou,“ vzpomínal na předchozí vozidla. Společně s mechaniky vyměnili nápravu, brzdy a převodovku. Vylepšili i motor. Těsně před startem působila posádka klidně. Nervozní ale byla, jen to na sobě nedávala znát. „Kdybych se nebál, tak to nedělám. Jezdím kvůli adrenalinu,“ vysvětlil spolujezdec Roman Votava a polknul poslední doušek piva. „Spadne to ze mě až po první zkoušce,“ zná se Jevický. „Pak zjistím, jestli mám na soupeře. Když ale ztrácím, tak už auto radši šetřím,“ dodal. Posádka má za sebou i bouračky. Tu největší měla před deseti lety v Třebíči. „Ve sto dvaceti jsme letěli třikrát přes střechu. Auto bylo zničené, ale nám se naštěstí nic nestalo,“ vzpomínal šofér. V současné době je opatrnější. „Teď už nejsme takoví střelci. Jezdíme jen pro radost,“ prohlásil. Pravá tři, padesát, levá tři čtyři. Spolujezdec Votava si prohlíží plán trasy a dělá v sešitu poznámky. Někdy popíše celý. Právě jeho bezchybné navigování je v průběhu závodu důležité. Jezdec musí jeho údajům věřit. „Občas ho musím pochválit. Když se mu něco povede, tak mi vyhrknou slzy,“ prozradil spolujezdec Votava. „Tuhle sezonu se mám lepí smůla na paty. Zřejmě už pro nás skončila,“ uvažuje nahlas Jevický.