Společný projekt dvou pražských vysokých škol, Univerzity Karlovy a Vysoké školy uměleckoprůmyslové v Praze, vznikl jako nápad Violy Fetisové, módní stylistky zabývající se fashion koučinkem. Profesionálka v oblasti módy a image postrádala na domácí scéně kvalitní a kontinuální informace o talentovaných mladých návrhářích, kteří by se dokázali prosadit i v praxi.
Dohromady s vedoucí katedry marketingové komunikace a PR Denisou Kasl Kollmannovou a vedoucím ateliéru módy Pavlem Ivančicem vytvořili koncepci projektu, který zahrnuje workshopy, přednášky a společnou práci na konkrétních projektech: módních kolekcích studentů UMPRUM.
Fashion Design Studio 2013
Marketéři z FSV UK pomohli vybraným studentům vytvořit základ komunikační strategie, oslovit média a potenciální zákazníky a modely vyslat do světa. Konkrétním výsledkem jsou tak propracovanější prezentace, tiskové zprávy či sociální sítě Facebook a Twitter, zaměřené na podporu mladých českých talentů.
Realizace návrhu Lay Sedlákové | Jedna z realizací Lay Sedlákové
V letošních klauzurních, bakalářských a diplomových kolekcích studenti UMPRUM pod vedením Pavla Ivančice a asistentky Lenky Kohoutové prozkoumávali možnosti tradičních řemeslných technik i nejnovější vývoj technologií v oděvním průmyslu. Svou inspiraci a nové znalosti pak vtělili do svěžích a originálních autorských kolekcí. Některé realizace v příštích dnech představíme na stránkách ZENu.