Ústí zažívá hotel boom

Turisté objevují severní Čechy a investoři nechtějí zaspat. Ústí se mění v hotelové centrum.

Na každé ulici hotel a někde i dva. Tak by mohlo jednou vypadat Ústí nad Labem. Město, které nebylo dlouhé roky na turisty připravené, zažívá hotel boom.
S turistickou sezonou společnost CPI Hotels poprvé otevře 1. dubna hotel Clarion na ústecké Masarykově třídě.
„V šestipatrové budově bude třiaosmdesát dvoulůžkových pokojů. Pokud někdo bude chtít, můžeme je v nejvyšším patře propojit v prostorná apartmá. Velká recepce a lobbybar při vstupu ze Špitálského náměstí budou sloužit nejen hotelovým hostům, ale také účastníkům kongresů, seminářů nebo společenských akcí,“ vyjmenovává ředitel hotelu Daniel Řepa.
Komplex ožije už koncem ledna 2011, kdy pro lidi otevře supermarket. Velkou část objektu zaberou menší sály, ten největší pojme až dvě stě padesát delegátů.
Další nový hotel na Větruši je zatím na papíře. Už v létě chce firma Ekofin PC zahájit stavbu. V penziony se postupně promění i několik domů v centru. Odborníci na cestovní ruch tak hovoří o hotelovém boomu. Důvod je jednoduchý, turisté zjišťují, jak široké služby dokáže nabídnout často zatracovaný kraj.
„Populární je třeba oblast Českého Švýcarska,“ upozorňuje radní pro regionální rozvoj Radek Vonka.
Stoupající počet lidí, kteří chtějí trávit volné dny v okolí Ústí, dokazuje čísly. „Několik desítek tisíc uživatelů navštěvuje naše turistické weby. Hledají možnosti, jak tady strávit dovolenou. To je dobrá příležitost pro podnikatele,“ myslí si.
Díky penězům z cestovního ruchu by podle něj mohla stoupnout životní úroveň obyvatel Ústí nad Labem.
Proměnu Ústecka potvrzují i sami turisté. Třeba Heinrich Puntschuh, muž, který vyrůstal do pěti let přímo v Ústí. Po skončení války emigroval s matkou a starší sestrou do západního Německa. Dodnes navštěvuje české příbuzné z matčiny strany.
„Za poslední dva roky se Ústí neuvěřitelně změnilo. Domy mají světlejší fasády, přibylo moderní obchodní centrum,“ zmiňuje jedenasedmdesátiletý muž. Tvrdí, že se metropole kraje proměňuje k lepšímu. To je skutečnost, kterou bude vnímat stále větší počet turistů.