„Test má celoevropský význam, protože v roce 2018 budou muset být všechny vozy v Evropské unii vybaveny zařízením tísňového volání eCall, které v případě nehody automaticky vyrozumí záchranné složky,“ říká Rostislav Hlosta za pořadatelský tým.
Cílem testu je ověřit funkčnost vyvinutých systémů, které mají ročně zachránit tisíce lidských životů, a současně informovat o eCall veřejnost.
Do testu v Ostravě se zatím zapojilo zhruba 80 účastníků - výrobci vozidel, vozidlových jednotek a center tísňového volání, zástupci záchranných složek, hasičů a další.
Celoevropský test organizuje profesní organizace pro inteligentní dopravní systémy v Evropě a Evropský institut pro telekomunikační normy. Pořadatelství připadlo společnostem Vítkovice IT Solutions a Vodafone.
Podporu poskytují Evropská komise, ministerstvo dopravy a Generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR.
Poprvé se test pall konal v Nuneatonu ve Velké Británii, poté v Essenu v Německu a potřetí ve Vigo ve Španělsku.
Ročně se má díky této novince v EU zachránit na 2500 životů. Dřívější zprávy pak udávají, že na území České republiky by měl systém eCall zachránit zhruba sedmdesát lidí.
Jak funguje systém eCall
Systém eCallZdroj: eCall