Podle Strejce má sklárna už bronzové sochy dívky, do kterých nyní začíná vyrábět křišťálové koule. Ačkoli jde o jednoduchý tvar, jejich výroba je obtížná. Nejtěžším krokem je správný odhad množství skloviny, kterou je třeba nabrat. Výroba křišťálové koule začíná v huti. Roztavené sklo o teplotě tisíc stupňů Celsia se zformuje na průměr 11,5 centimetru. Sklářům k tomu pomáhá dřevěná forma.
Výroba je obtížná kvůli čirosti skla
„Aby koule opravdu křišťálově zářila, musím nabrat maximálně čistou sklovinu. Z deseti koulí se povede pět kousků, někdy dva, podle toho, jaká je sklovina,“ popsal obtížnost výroby sklář Radek Vachoušek.
Skleněné koule putují po vychlazení do dílny, kde jejich tvar zabrousí a glób vyleští. Dále se upraví tak, aby pasovaly do kovové sochy. Nakonec se koule k soše přilepí na třech místech.
Velká festivalová cena po dokončení měří 42 centimetrů a váží pět kilogramů. Základní tvar dali ceně Aleš Najbrt s Šimonem a Michalem Cabanovými, konečná podoba je dílo fotografa Tona Stana.