Vlaky v kraji nabídnou pohodlí

Cestující v kraji se mohou těšit na novinku. Svezou se moderními vlaky.

Akrobatický výkon při nastupování, záchody nevalné úrovně a přetopený nebo naopak zamrzlý vagón. Lidé, kteří pravidelně cestují po Karlovarském kraji, mohou o svých zkušenostech s vlaky vyprávět dlouhé hodiny. Už příští rok na některé z nich čeká příjemná změna. České dráhy vybaví regionální tratě v kraji šesti novými motorovými soupravami.
„Ačkoli mají staré vlaky své kouzlo, na nové se těším. Mám totiž velkou hrůzu, že nebudu mít sílu, abych utáhla páku. Tu, kterou otvírám dveře,“ říká subtilní studentka Jitka Hájková, která pravidelně cestuje z Karlových Varů do Chomutova. Právě na tuto regionální trať nasadí České dráhy moderní vlaky, které nabídnou nový komfort v cestování. Stejný, na jaký už si zvykli lidé jezdící s německou společností Vogtlandbahn.

I pro matky s kočárky

„Lidé se mohou v nových vlacích těšit na moderní interiér s čalouněnými sedačkami, klimatizaci i nízkopodlažní bezbariérové dveře, které usnadní cestování nejen vozíčkářům, ale také matkám s kočárky,“ říká Radka Pistoriusová, mluvčí Českých drah. Právě ženy s kočárky patří mezi skupinu cestujících, která před vlaky dává přednost autobusům. Pohybově postižení lidé se mohou těšit na bezbariérovou toaletu a společně s ostatními cestujícími také na moderní informační tabule a dveře ovládané tlačítky. „Změna čeká do tří let všechny cestující na páteřní trase z Mariánských Lázní přes Cheb do Karlových Varů a dále směrem do Kadaně v Ústeckém kraji. České dráhy na tyto spoje nasadí šest nových motorových souprav v hodnotě okolo půl miliardy korun,“ vysvětlila Pistoriusová.
Podle náměstka Českých drah Miroslava Šebeni se cestující nemusí bát, že je bude nový komfort stát peníze. „Plošné zdražování je to poslední, co bychom chtěli dělat. Tak se sice přechodně vydělají peníze, nové zákazníky tím ale nezískáme,“ tvrdí Šebeňa. České dráhy se prý snaží zvýšit zisky hlavně prodejem jízdenek, tedy atraktivitou vlakové dopravy. Tím, že uzavřely smlouvu s krajem na deset let, se k modernizaci vlaků zavázaly. Stejně, jako ve většině dalších krajů.