Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF: Strohé, klasické, německé

Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF

Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF Zdroj: E15 Anna Vackova

Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF
Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF
Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF
Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF
Volkswagen Touran 2,0 TDI DPF
6 Fotogalerie
Jaroslav Matějka
Je to vcelku překvapivé, tohle auto se drží u nás na výsluní už delší dobu, velmi dobře se prodává. A to i přes to, že na první pohled není nikterak přitažlivé a je oproti (hlavně české a francouzské) konkurenci dražší.

Proč je tedy tak žádané? Na to jsem hledal odpověď během krátkého testu. Touran je pevně usazený v nabídce Volkswagenu mezi modely Sharan a Golf. Není tak velký a objemný jako prvně jmenovaný ani tak malý a agilní jako Golf. Podobá se jim však jako vejce vejci.

Poprvé bylo tohle středně velké MPV představeno v roce 2003 a v roce 2010 prodělalo proměnu. Pomohla mu, ale je znát, že ani velké úpravy nezabránily tomu, aby dnes za svými konkurenty v mnohém nezaostával.

Nemá třeba tak výrazné tvary jako nový Ford C-Max ani tolik „vychytávek“ jako nový Opel Zafira Tourer.
Přesto se stále drží v prodejích u nás před nimi. Boduje hlavně solidností, precizností, nezaměnitelným projevem.
Vůz mi nabídl příjemné, až komfortní svezení. Překážky překonával s lehkostí, podvozek byl vyladěný tak akorát – ani měkký, ani tvrdý.

Při parkování jsem s tímto malým autobuskem netrpěl. Manévry ve stísněných prostorách podzemní garáže v obchodním domě Kotva jsem si užíval hlavně zásluhou zpětné kamery „Rear Assist“.

Dobrý pocit ještě umocňovala sportovní sedadla s bederními opěrkami a měkká potahová látka s plochami sedadel čalouněnými alcantrou.

Vznětový dvoulitr s vozem ladil. Dost dobře jsem si ale nedovedl představit jízdu s 1,5 tuny vážícím vozem s některým
ze slabších motorů v nabídce. Co se týká spotřeby, překročil jsem tu oficiálně uváděnou i při poklidné jízdě o litr a půl.

Volkswagen Touran 2,0 TDI DPFVolkswagen Touran 2,0 TDI DPF | Zdroj: E15 Anna Vackova

Technické údaje

Motor: vznětový, čtyřválcový
Zdvihový objem: 1968 cm3
Výkon: 103 kW (140 k) /4200
Převodovka: manuální šestistupňová
Provozní hmotnost: 1579 kg Rozměry: 4397 x 1794 x 1634 mm
Rozvor: 2678 mm
Objem zav. prostoru: 591/1989 l

+

solidně a dobře postavené > pohodlné řízení

-

nudný design

Max. rychlost: 201 km/h
Zrych. 0–100 km/h: 9,9 s
Komb. spotřeba: 5,3 l
Základní cena: 777 100 Kč (výbava Highline)
Cena nejlevnějšího modelu: 488 900 Kč (1,2 TSI, výbava Trendline)
Konkurence: Chevrolet Orlando, Citroën C4 Picasso, Ford C-Max, Kia Carens, Mercedes-Benz B, Renault Scénic, Seat Altea, Škoda Roomster, Toyota Verso, Opel Zafira