Volkswagen Up!: sériová verze je venku

Volkswagen Up

Volkswagen Up Zdroj: Autorevue.cz

Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
Volkswagen Up
7
Fotogalerie
Automobilka Volkswagen představila produkční provedení svého nového minivozu Up!. Ano, je to tak, přišel zřejmě o vykřičník.

Nabízíme vám první snímky nového Volkswagenu Up!, jenž navazuje na čtveřici postupně uvolňovaných konceptů s označením Up!, přičemž poslední z nich pojmenovaný Volkswagen E-UP! jsme vám popsali již dříve. Novinka ve výrobním programu značky Volkswagen nahradí někdejší model Lupo, VW Up! se má stát nejprodávanějším vozem Volkswagenu a klíčovým prvkem v plánu posunout VW Group v roce 2018 na pozici největšího producenta automobilů na světě. Podle oficiálních informací má být Up zhruba o 30 tisíc korun levnější než Polo.

Jednoduchá dvouprostorová karosérie je dílem týmu designéra Klause Bischoffa a její silueta do značné míry zůstává věrná předchozím konceptům Up!. Zákazníky chce oslovit především velmi kompaktními vnějšími rozměry předurčujícími novinku hbitému pohybu v městských aglomeracích. Mezi specifické rysy modelu Up! patří široká maska chladiče v předním nárazníku s vestavěnými kulatými mlhovkami. Rozšířené blatníky budí dojem stabilního kontaktu s vozovkou.

Volkswagen Up! bude 3 540 mm dlouhý, 1 640 mm široký a 1 480 mm vysoký, čímž je o 430 kratší, o 40 mm užší a o 20 mm vyšší než současné třídveřové Polo, poměrně dlouhý rozvor náprav 2 420 mm pak má posádce zajistit velký vnitřní prostor. Na své palubě Up usadí čtveřici pasažérů a nabídne 251 l prostoru pro zavazadla, který po sklopení zadních sedadel naroste na 951 l. Zatímco první Up! v roce 2007 disponoval motorem vzadu a pohonem zadních kol (Martin Winterkorn tehdy hovořil o „nejlepším možném řešení“), v sérii se dočká konvenčního řešení s motorem vpředu a pohonem předních kol. Žádná revoluce se tedy bohužel nekoná. Základem se stane nová podlahová plošina Modularer Querbaukasten (MQB).

Model Up! bude poháněn novým, přeplňovaným zážehovým tříválcem s objemem 1,0 l a výkonovými verzemi 60 koní (44 kW) a 75 koní (55 kW). Standardem se stane pětistupňová převodovka s manuálním řazením, záhy přibude blíže nespecifikovaný bezspojkový „automat“. Průměrná spotřeba má dosahovat 4,2, resp. 4,3 l/100 km. Volkswagen Up! oslaví svoji oficiální premiéru letos ve Frankfurtu a prodávat se začne počátkem příštího roku, výbavové stupně mají být tři a ponesou jména Také Up!, Move Up! a High Up!. V roce 2013 se objeví Up! také jako elektromobil.