YouTube zavádí šestisekundové nepřeskočitelné reklamy v mobilu

Sídlo YouTube

Sídlo YouTube Zdroj: CC BY-SA 2.0: jm3

Videoportál YouTube od příštího měsíce nabídne nový model zobrazování reklamy, který rozhodně nepotěší uživatele jeho mobilní aplikace. Před spuštění videa totiž vloží krátký šestisekundový reklamní klip, který nepůjde přeskočit.

YouTube novince říká „Bumper“ a podle nedávného vyjádření manažera firmy si od něj hodně slibuje. Šest sekund je prý zanedbatelný čas, v jehož rámci ale „lze dovyprávět nějaký příběh“. Ten ovšem uživatelé mobilní aplikace na rozdíl od stávajících třicetisekundových slotů nebudou moci přeskočit.

Do Bumperů by inzerenti YouTube mohli vkládat jednoduché slogany či hudební ukázky. „Jsme zvědaví, co s tímto reklamním prostorem kreativci dokážou vytvořit,“ tvrdí produktový manažer videoreklamy v YT Zach Lupei na svém blogu.

Firma se rozhodla k takovému kroku poté, co zjistila, že většina uživatelů mezi 18 a 49 lety si spíše než na počítači spustí video na YT na svém chytrém telefonu či tabletu, a to i když jsou doma. Bumpery si prý podle Lupeie vedly velmi dobře v předběžných testech pozornosti uživatelů a schopnosti „zapamatovat si“ obsah či sdělení krátce zobrazené reklamy. YT má prý v zásobě „další formáty zobrazení reklamy adaptované na styl, kterým lidé konzumují jeho videoslužby“.

Jak takový Bumper vypadá