Zlín se bude sám starat o své byty,chce uspořit až tři miliony korun

Zlínský magistrát se od listopadu začne sám starat o byty, které vlastní. Za tímto účelem už zřídil oddělení bytové správy, které spadá pod odbor ekonomiky a majetku. Chce tak zeefektivnit správu bytů a ušetřit, řekl primátorův náměstek Aleš Dufek (TOP 09/STAN). O městské byty, nebytové prostory a garáže se nyní stará městská společnost Správa domů Zlín.

„Ušetříme v součtu několik pracovních míst a řádově několik set tisíc korun ročně na nájemném, které Správa domů Zlín platila soukromému subjektu. Hlavní efekt vidím v tom zeefektivnění a samozřejmě v úspoře řádově minimálně několika set tisíc korun pro město Zlín. Spíš tu úsporu odhaduji tak na tři miliony korun ročně,“ uvedl Dufek. Podle něho měla Správa domů Zlín 26 zaměstnanců. Polovina zůstane ve společnosti a bude se věnovat výhradně péči o bytové domy v soukromých rukou, s jejichž majiteli má navázanou spolupráci. V novém oddělení magistrátu bude místo 13 pracovat jen devět zaměstnanců. Oddělení navíc bude sídlit v ulici Zarámí v budově magistrátu, město tak ušetří zhruba 400 tisíc korun na nájemném.

Zlín vlastní 2350 bytů, 180 nebytových prostor a 850 garáží. Podle radnice přinesou plánované změny nájemníkům pozitiva v podobě zkvalitnění služeb. „Naším cílem je mimo jiné dosáhnout zkrácení lhůt při vyřizování požadavků občanů, které se týkají bytového fondu města Zlína,“ přiblížil záměr Dufek s tím, že se odstraní i určitá dvojkolejnost, kdy péče o byty dosud spadala z větší části pod Správu domů Zlín, ale část agendy řešili i pracovníci magistrátu. Podle primátorova náměstka Ondřeje Bětáka (TOP 09/STAN) převzetí bytů a dalších nemovitostí městu umožní i efektivnější vymáhání nedoplatků na nájemném a dalších službách. Celkový dluh dosahuje zhruba 26 milionů korun. „Správě domů se nedařilo tyto pohledávky vymáhat tak, jak bychom si představovali. Některé jsou staré řadu let, další jsou promlčené, lidé umřeli nebo jsou nedohledatelní,“ přiblížil situaci Běták.