Akcie, měny & názory Davida Kocourka: Budoucnost bankovních služeb
Podnikání není jednoduchá disciplína v žádné době, proto také není divu, že podnikatelé hledají pomoc na všech stranách. V pozici klientů finančních institucí to znamená, že požadují sofistikovanější služby, které jim poskytnou nejen financování, ale obecně také uleví od povinností. Samotné poskytnutí financování už tedy nároky klientů není v mnoha případech schopno uspokojit.
Z tohoto důvodu se na leasingovém trhu prosazuje full service leasing. Klienti takovéto služby dostávají kompletní péči o vozový park. Kromě samotného financování na sebe leasingová společnost přebírá rozhodující část administrativní zátěže a s ním spojenou kompletní technickou péči.
Dalším příkladem může být vzrůstající obliba financování firem pomocí factoringu, který přebírá kompletní administrativní zátěž správy pohledávky, a také hlavně kryje i riziko nesplacení. Z pohledu klientů je to oblíbenější produkt. Oba příklady jsou relativně specializované produkty určené pro firemní zákazníky.
Trend komplexnějších služeb se bude týkat i občanů. Analýza výdajů domácností je už v internetovém bankovnictví několika bank standard. To je ale pouze začátek. V budoucnu totiž za vás banka vyřídí nejspíš nejen reklamaci zboží nakoupeného kreditní kartou, ale i financování domácí elektroniky na bázi full service leasingu automobilů. Zvládne ale také kompletně rekonstrukci či výstavbu domu, který bude financovat hypotékou. Můžete také pomocí vaší platební karty prokázat vaši totožnost, a to nejen ve vztahu k e-shopu, ale třeba i státním úřadům.
Autor je ekonomem Komerční banky