Až jich budou statisíce

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Archiv a Krvik Totr

Pořadatelé letních hudebních festivalů to nemají v zemi, kde je evidentně přefestivalováno, lehké. Od června do září se konají desítky akcí, na které každý víkend míří desítky tisíc lidí.

To je z ekonomického hlediska poměrně lákavá masa spotřebitelů, kteří kromě získání duchovního zážitku vypijí spoustu předraženého piva a zkonzumují tuny předraženého jídla.

Boj o přežití tak doprovází marketingová válka s nadsazenými čísly o návštěvnosti. Vrcholem je podvod, kdy se oznámí číslo vzniklé tak, že se počet denních návštěvníků vynásobí počtem dnů festivalu. Ti, co mají vstupenku na celý festival, jsou tak počítáni několikrát – a hle, rekordní návštěvnost je na světě. Přitom stačí uvést počet prodaných vstupenek. Jenže to by některým „obrakcím“ klesl počet návštěvníků o polovinu i více. A na to se sponzoři špatně lákají.