Jan Stuchlík: V kůži píáristy
Tuhle se uchazeč o jednu dost velkou zakázku v médiích rozvykládal o svých megalomanských plánech. Konkurence zjevně nechtěla zůstat pozadu. A tak její píáristická prodloužená ruka nabídla, že by se ráda podělila o reakci. Inu, zpravodajství má být vyvážené a komunikačně zdatných firem, které samy nabízejí informace, zase tolik není. Jenže se ukázalo, že ono to s tou otevřeností a ochotou komunikovat zase až horké nebude.
Protože prý klient píáristův ve skutečnosti není vždy úplně otevřený ke komunikaci, raději by dostal otázky, k nimž by se měla firma vyjádřit. Hlavně aby to vypadalo, že o informaci má novinář sám zájem. Pak se prý firma více otevře a vydání stanoviska k plánům konkurence posvětí.
Čeleď píáristů je prostě v kleštích, z nichž není úniku. Jejich klienti po nich chtějí, aby byli vidět v médiích. Nechávají je vymýšlet nejnesmyslnější zprávy, kterými by novináře uhranuli. Ale když píárista přijde s nápadem, že by firma podala sama od sebe smysluplnou informaci, dosud naplno otevřená firemní ústa se zavřou.