Tento postup slouží k tomu, aby se danou firmu povedlo postavit na nohy a zachovat. Jaký plán by to mohl být, Schlecker tají. „Příští týdny a měsíce ukážou, zda se kolos s desítkami tisíc zaměstnanců dokáže vyhnout bankrotu,“ připomíná Handelsblatt.
Jako důvod platební neschopnosti sdělil řetězec výpadek takzvaného mezifinancování, podle tisku a agentury DPA jde o platby maloobchodnímu svazu Markant. Tento a další držitelé dluhů budou mít rozhodující slovo ohledně ozdravného scénáře – když se jim nebude líbit, zůstanou pulty u Schleckerů prázdné.
Pravděpodobné je uzavírání dalších poboček, kterých má podnik ve Spolkové republice 7200. Ještě před insolvencí se počítalo, že síť prořídne o tisíc adres. Nové úmysly nejsou známé.
Rušení prodejen a s ním spojené propouštění jsou však jen technickou stránkou věci, upozorňují pozorovatelé. Hlavní problém vidí ve strategii a image. „Řešením je dát ruce pryč od podoby levného prodejce na každém rohu, který byl dlouhá léta zárukou úspěchu. Jenže rivalové jako dm či Rossmann se mezitím výrazně rozvinuli a expandovali z Karlsruhe a Hannoveru,“ řekl pro DPA nejmenovaný expert.
Drogistické řetězce v Německu |
Program „Fit for fun“, s nímž vyrukoval Schlecker předloni, si to uvědomil. Jenže přišel pozdě. Nové a jinak vybavené pobočky se představily světu na začátku roku 2011. Nabídly sice větší nákupní prostor, přehledné regály a zboží určené pro místní klienty, ale…
Ekonomický týdeník Manager magazin vidí šanci v nalezení strategického investora. Spekulace, že by zájem projevily Rossmann nebo dm, obě společnosti rázně zavrhly. „Nepasuje to do našeho konceptu,“ ozvalo se z obou ústředí.
Pozornost se proto soustředí buď na finanční investory jako Sun Capital, nebo na textilní hráče Takko a Apax Partners. „Je velmi důležité, komu všemu a kolik Schlecker dluží. I tady vládne mlčení,“ zdůrazňuje Handelsblatt. Jisté je prý jedno: své peníze chtějí věřitelé zpět.