Zápisník Terezy Zavadilové: Česko a marketing

Premiér Andrej Babiš a generální ředitel Apple Tim Cook v Davosu

Premiér Andrej Babiš a generální ředitel Apple Tim Cook v Davosu Zdroj: ČTK

Myslet za jiné se nevyplácí. Lze ovšem odhadnout, že šéf největší firmy světa Tim Cook toho do setkání s premiérem Babišem na ekonomickém fóru v Davosu o České republice mnoho neslyšel. Jako většina Američanů.

Soudě i dle toho, že web Appleinsider ke schůzce mezi oběma pány poznamenal, že Cookův Apple v Česku není retailově přítomný, protože „ač byla Praha v roce 1945 americkými vojsky několikrát bombardována, neutrpěla její architektura tolik škod jako v jiných evropských městech, a proto je zde dost turistů“. To jen my si myslíme, že jsme pupek světa. 

Což nejsme, protože pupek světa leží v rychle rostoucích asijských kosmopolitních městech, jako je Singapur, Dubaj, Tel Aviv, Šen-čen. Metropolích, které běží závod s budoucností. A kde podobně jako v USA název – dosud bohužel mezinárodně nevžitý – naší krásné země čtou jako „Čeč repablik“. Marketéři přitom vědí: dobrý brand, úspěchu kus. Ó, jaká by byla Bohemia! 

Česko chce ale nyní také běžet vpřed s inovacemi. Konečně. Vláda k tomu připravila kampaň „Česko, země pro budoucnost“, kterou premiér odstartoval mimo jiné na ekonomickém fóru v Davosu. Doufejme, že vytlačí původní kampaň vládního CzechTourismu s názvem „Česko, země příběhů“, která možná prozrazuje o něco více, než skutečně chceme.