Akcie, měny & názory Jaroslava Bukovského: Soumrak módní ikony

Abercrombie and Fitch

Abercrombie and Fitch Zdroj: profimedia

Abercrombie and Fitch
Abercrombie and Fitch
4
Fotogalerie

Je to přesně jedenáct let, co tehdejší boss rozkvétajícího módního podniku Abercrombie & Fitch Mike Jeffries sebevědomě prohlásil: „Naším cílem jsou atraktivní američtí teenageři se skvělým charizma a množstvím kamarádů. Mnoha lidem nesedí naše oblečení a ani se do něj nikdy nevejdou. Jsme diskriminační? Samozřejmě že ano.“ 

Butik známý svým extrémním až téměř obsesivním důrazem na krásu, který se netajil tím, že člověk s pár kily navíc a nikoli dokonale souměrným obličejem nemá šanci stát se prodavačem jeho značky, během posledních let tvrdě pohořel. Prozatím poslední ranou pro Abercrombie je pětinový propad jeho akcií v minulém týdnu poté, co firma oznámila krach akvizičních jednání.

Potenciální zájemce o koupi butiku, fond soukromého kapitálu Sycamore, totiž s odvoláním na nesmyslnou cenu práskl dveřmi. Akcie firmy tak padly na 17leté dno a stojí desetkrát méně než v okamžiku Jeffriesova výroku.

Soumrak byznysu, jehož akcie padají už sedmým rokem, zapříčinila změna spotřebitelských preferencí, stejně jako razantní nárůst on-line prodejů pod taktovkou Amazonu. Byznys plán postavený na svalnatých modelech za kasou se tak ukázal jako mrtvý.