Prezident Zeman přitakal, že je to dobrý nápad. Nakonec se ale spokojil s tím, že diplomatku nepozve na oslavu státního svátku České republiky 28. října. Uff… Bylo to o prsa, div jsme Norsku vyhlásili válku. Myslí ale ještě vůbec někdo na ty děti?
V minulém týdnu to naplno rozbalili občanští demokraté. Tedy podzimní kampaň určenou podle předsedy ODS Petra Fialy všem aktivním pracovitým lidem, kteří se chtějí o sebe starat sami. Bývalá nejsilnější vládní strana, dnes málem nejslabší opoziční, chce zjednodušit byrokracii a daňový systém, některé daně chce snížit a jiné rovnou zrušit. Jako bychom to už někdy slyšeli. Včetně hitu o rovné sazbě daně z příjmů bez výjimek, odpočtů a slev nebo o jednotné sazbě daně z přidané hodnoty. Bohužel tím pádem také víme, jak ta písnička dozněla.
Vlna nevole se valí i sociálními sítěmi. Piškoty Opavia už nejsou to, co bývaly. Což nám, jejich konzumentům, zpěnilo žluč. Jiná je barva, tvar i chuť tradiční pochoutky, na níž vyrostlo několik generací. Jak poznamenal jeden z konzumentů, tenhle pamlsek už nechce žrát ani jeho pes. Vlastník Opavie, americká společnost Mondelez, přesunula výrobu piškotů z Opavy do Polska a brání se tím, že technologická linka je ještě v záběhu. Ochotna je přiznat pouze „občasné odchylky ve změně tvaru“. Tak to jí tedy nežere nikdo.