Marek Schwarzmann: Když se dva perou...

Telefónica O2

Telefónica O2 Zdroj: CC BY 2.0: DeclanTM

Kauza s odpojením zhruba patnácti stovek SIM karet zákazníků firmy Aspekt Invest připomíná hádku capartů na dětském hřišti o bábovičku, lopatičku nebo spíš o hrabičky – protože nakonec jde stejně jen o to, kdo bude „hrabat“.

A je úplně jedno, jestli to nakonec bude Aspekt Invest, jiný operátor nebo samotná Telefónica CR, která Aspekt viní po sedmi letech obchodních vztahů z toho, že své tarify přeprodává dál.

Kdyby se mezi sebou firmy takto handrkovaly jen podáváním stížností, žalob a tvrdými prohlášeními psanými verzálkami ve svých tiskových zprávách, málokdo by po tomto sporu vůbec mediálně štěkl více než prostým oznámením, že se něco děje. Alespoň dokud by nepadlo nějaké zásadní rozhodnutí úřadu o tom, na čí straně je vlastně pravda.

Aktuální mediální pozornost si však spor vysloužil smutným faktem, že tahanicemi trpí koncový uživatel. Ten si prostě nezavolá a nezavolá. Zápisník proto kvituje rozhodnutí Českého telekomunikačního úřadu, který se svými kroky opakovaně postavil v hádce dvou firem na stranu spotřebitelů. Zákazník nesmí být brán za rukojmí… a měl by se smát.

Do drtivé většiny českých domácností se však kvapem blíží další, mnohem mírnější, avšak kulturně důležitá pranice – mezi Ježíškem, Dědou Mrázem a Santou Clausem o to, kdo tu nosí dárky. Zápisník upozorňuje, že i ve světle průzkumu, podle kterého až devadesát procent lidí letos nakoupilo nějaký dárek v e-shopu, se nakonec směje někdo úplně jiný. Dárky v Česku přece nosí pošťáci!

Kellner změny ve vedení Telefóniky nechystá, ředitelem zůstává Malvido