Zápisník Daniela Nováka: Dálniční adrenalin

Zdroj: Profimedia

3
Fotogalerie

Třináct kilometrů dlouhý úsek dálničního obchvatu Českých Budějovic bude stavět ve sdružení se slovenským Doprastavem italská společnost Salini Impregilo.

Sdružení tendr vyhrálo s cenou kousek pod šest miliard korun. Teď už je potřeba jen doufat, že Italové u Budějovic neskončí podobně jako u slovenského dálničního tunelu Višňové. Projekt se tam značně opozdil. Firma Salini Impregilo ve Višňové navíc prakticky zastavila stavební práce. Ve srovnání s tím je průšvih na D1 jen drobnost. Holt na Ředitelství silnic a dálnic mají rádi adrenalin.

Do adrenalinové disciplíny se pustili rovněž stavitelé skladů a průmyslových hal. Své krabice houfně budují bez předem zajištěných nájemců. A to v míře, jaká byla naposledy k vidění před minulou krizí. Jejich klienti jsou často napojení na Německo. Ekonomika západního souseda přitom na konci loňského roku jen těsně unikla recesi. Budoucích rizik přibývá, výhledů na zlepšení naopak. Tak snad se nakonec nikomu nebude v halách místo vysokozdvižných vozíků prohánět jen vítr.