„Nevím, jestli existuje česká zpravodajská služba, máte ji? Mohl by se zeptat jich,“ řekl na Zemanovu adresu. Tedy jisté je, že ano, zpravodajskou službu máme. Méně jasné už je, jaké zprávy dodává, a ještě jiná káva je, co je schopen z dodaných informací vyvodit prezident. Ale to se cizincům dost špatně vysvětluje.
Politické strany spustily předvolební kampaň, a Českem hned zmítají vášně. V Brně vyvolal bouři billboard primátora Romana Onderky (ČSSD), na kterém se nechal zvěčnit se skupinkou, ve které je také členka městské policie. Je to tak nekorektní, volají politici a odborníci na reklamu.
Schytali to i mladí sociální demokraté ze Zlína. Za to, že k volbám lákali grafikou, na níž je zobrazený ženský klín cudně zakrytý rukou. Doprovodný text zní: „Pro spoustu z nás to bude poprvé. Nestyďte se nám dát šanci… Volte ČSSD!“ Zdeněk Škromach označil počin mladých demokratů za tak pitomý, že by snad mohl zaujmout, jiným zasloužilým straníkům vadilo, že zvolené heslo není v souladu s tím, které doporučila centrála. Mladí straníci podlehli a grafiku stáhli. Onderka billboard nechává. Škoda, inkriminovaná grafika, to bylo jiné pokoukání než pohled na brněnského primátora.