Huawei potřetí za sebou mezi lídry podnikových sítí

Zdroj: Huawei Technologies

Reklama

Analytická společnost Gartner již potřetí za sebou zařadila technologického giganta Huawei mezi lídry žebříčku Magic Quadrant™ pro podnikovou infrastrukturu drátových a bezdrátových LAN sítí. V segmentu, který určují především američtí výrobci, je tak Huawei jediným neseveroamerickým dodavatelem, který se mezi špičkou udržel.

Klíčovými prvky, na které Huawei vsází, jsou vývoj vlastních čipů a integrace umělé inteligence do rozsáhlých podnikových sítí v rámci firemních areálů, univerzit nebo třeba nemocnic. Kromě samotné rychlosti sítě se soustředí na uživatelskou zkušenost, bezpečnost, stabilitu aplikací nebo efektivní správu.

Vylepšení bezdrátového připojení

Jednou z letošních novinek uvedených na trh je první Wi-Fi 7 přístupový bod s pěti rádiovými moduly, který dokáže obsloužit více uživatelů najednou, a to stabilněji a rychleji. Společnost v něm využívá špičkové technologie jako je inteligentní koordinované plánování (iCSSR). Technologie iCSSR pochází z připravovaného standardu Wi-Fi 8, který společnost v současnosti spoludefinuje na globální úrovni.

Hlavním přínosem je spolupráce mezi Wi-Fi přístupovými body pracujícími na překryvných kanálech, čímž se snižuje jejich vzájemné rušení přibližně o 40 %. Díky tomu se výrazně zvyšuje propustnost bezdrátové sítě o cca 30 % v prostředích, kde je vysoký počet uživatelů, jako jsou například open space kanceláře nebo konferenční místnosti. Stručně řečeno, technologie iCSSR společnosti Huawei integruje vlastnosti z budoucího standardu Wi-Fi 8 do stávající generace produktů a přináší tím výhodu proti konkurenci.

Bezpečnost na prvním místě

Velký důraz klade Huawei také na bezpečnost. Její portfolio bezpečnostních řešení zahrnuje třináct nových modelů přístupových bodů s unikátní technologií Wi-Fi Shield, určených pro vnitřní i venkovní prostředí. Wi-Fi Shield slouží k ochraně dat přenášených Wi-Fi sítí před odposlechem škodlivými uživateli. Uvedená technologie vysílá dodatečné rušení pomocí přídavných antén na Wi-Fi přístupovém bodě, které se v místě oprávněného přijímače (notebook, mobilní telefon) vzájemně vyruší a umožní bezpečnou komunikaci.

Pro neautorizované terminály tyto přidané signály znemožňují zachytit a demodulovat signál Wi-Fi mimo umístění oprávněného uživatele, a tím brání odposlechu. Technologie je kompatibilní s existujícími terminály a přidává další vrstvu ochrany dat k již existujícímu šifrování. V kombinaci s NAC, detailním řízením přístupu uživatelů k aplikacím a rozpoznáváním nestandardního chování v síti vzniká robustní architektura nulové důvěry (zero trust), kde se každý přístup neustále ověřuje. Takové řešení chrání data, soukromí uživatelů a odpovídá na stále složitější kybernetické hrozby.

Zdroj: Huawei Technologies

Plynulý chod klíčových aplikací

Vedle toho se Huawei zaměřuje také na to, aby dobře fungovaly samotné aplikace, které firmy každý den používají. Vyvinula proto technologie iSAC, iScheduler a iFlow, které inteligentně rozpoznávají aplikace, řídí toky dat a vyhodnocují chování aplikací v reálném čase.

Chytrá správa sítí s pomocí umělé inteligence

Samostatnou kapitolou je správa, provoz a údržba sítí. Huawei zde přináší unikátní řešení monitoringu informací o stavu kanálů (CSI). Tato technologie umožňuje detekovat přítomnost člověka do 8 metrů od Wi-Fi přístupového bodu a optimalizovat tím spotřebu sítě, budovy nebo nahradit PIR čidla - pasivní infračervené senzory, které běžně reagují na tepelné změny způsobené pohybem osob v prostoru. V praxi to znamená úsporu elektrické energie tím, že v době, kdy je ve firmě málo zaměstnanců, je většina Wi-Fi vysílačů hybernována a zapínají se dle aktuální potřeby, nebo v případě inteligentní budovy lze v prázdné místnosti zhasnout či vypnout klimatizaci.

Technologie CSI zapadá do Huawei architektury označované jako „One Map, One Brain“, která propojuje digitální mapu celé sítě s umělou inteligencí, jež funguje jako automatický správce. Díky tomuto řešení lze zobrazit cestu jednotlivých aplikací napříč sítí, rychleji najít chyby a v mnoha případech je rovnou automaticky odstranit. Lze tak vyřešit až 80 procent bezdrátových problémů, a to během minut. Provozovatelé sítě pak mohou s minimálními lidskými zdroji spravovat infrastrukturu pro desetitisíce uživatelů.