BankID: Kromě služeb státu ji využijete u více než sto dvaceti firem

Zdroj: Shutterstock

Jednotnou platformu pro elektronickou identifikaci, tzv. BankID, již využilo přes 1,4 milionu bankovních klientů. Její používání je velmi snadné – funguje stejně jako přihlašování k internetovému bankovnictví, a tomu odpovídá i stupeň jejího zabezpečení.

BankID je státem uznávanou identifikační metodou, která usnadňuje komunikaci Čechů se státní správou i soukromými společnostmi. Banky tuto službu poprvé zprovoznily začátkem loňského roku a od té doby ji využilo více než 1,4 milionu jejich klientů. Díky digitální občance lze všechno vyřídit on-line. Stačí použít autentizační metodu vaší banky, která prověří vaši identitu, a následně již můžete komunikovat se státem nebo si například sjednat půjčku, nahlásit změny na vaší zdravotní pojišťovně apod. BankID se ukazuje jako skvělé řešení nejen pro poskytovatele služeb, ale také pro provozovatele e-shopů a internetových portálů, kde je nutné ověřit totožnost klientů.

Strmý růst bankovní identity

Před spuštěním platformy bylo v Česku registrováno 400 tisíc identit a nyní je jich téměř 5,5 milionu. Bankovní identitu využívá na 70 % uživatelů, kteří se přihlašují k online službám státu, přičemž celkový počet přihlášení ke státním portálům stoupl za poslední rok na 17,1 milionu. „Ke službám státu se za poslední rok jedna osoba přihlásila v průměru osmkrát a dvakrát k portálům firem. Navíc BankID není nijak limitována otevírací dobou, a ověřování uživatelů tak proběhlo i na Štědrý den nebo na Silvestra,“ popisuje Jan Blažek, předseda představenstva Bankovní identita, a.s.

V souvislosti s legislativní změnou platnou od ledna 2023 budou datové schránky povinné pro všechny OSVČ i právnické osoby. Všem nepodnikajícím občanům ČR bude datová schránka automaticky založena při prvním digitálním přihlášení k veřejným službám státu, tj. např. přes mobilní klíč eGovernmentu, eObčanku, MojeID a také právě prostřednictvím bankovní identity. Výhodou tzv. datovek je rychlejší komunikace s úřady bez nutnosti osobních návštěv, podstatná je i pro doručení důležité dokumentace (výpis z rejstříku trestů, voličský průkaz apod.). Vše vyřídíte on-line bez nutnosti ověření totožnosti na pobočkách Czech Point nebo na jiných úřadech.

BankID firmám uleví i vydělá

BankID slouží všude tam, kde lze na základě ověření totožnosti uzavírat smlouvy či provádět změny v rámci využívaných služeb a tarifů. To vše lze vyřídit on-line, a ušetřit tak firemní čas i peníze. Vedle usnadnění celého procesu se touto cestou rovněž snižuje množství podvodů. S BankID je totiž možné ověřit totožnost zákazníka až na úrovni požadavků zákona o praní špinavých peněz (tzv. AML). „Letos v červnu tomu byl rok, co soukromé firmy začaly nabízet klientům on-line ověření pomocí bankovní identity, a dosavadní zkušenosti potvrzují, že firmy nejvíce využívají vzdálenou identifikaci klientů. BankID na portálech soukromých firem doposud využilo na 350 tisíc lidí,“ uvádí Jan Blažek.  

BankID – od identifikace po aktualizaci údajů

BankID nabízí hned několik služeb v jednom. Pokud provozujete e-shop nebo klientský portál, využijete službu CONNECT pro on-line přihlašování klientů. Pro ověření totožnosti klientů se vám zase bude hodit služba IDENTIFY. A pro snadný podpis smlouvy on-line je tu služba SIGN. Přehled předávaných údajů o zákaznících dle zvolené služby včetně ceny za každou z nich získáte na stránkách BankID pro firmy.

S implementací a výběrem vhodné služby pro vaši firmu vám poradíme i v Komerční bance. Pro více informací nás kontaktujte na +420 955 512 220 nebo na BankID_podpora@kb.cz. Zjednodušte tak jednou provždy své podnikání a získejte s pomocí BankID další zákazníky!