Bude vaše reklama účinná? Zjistíte to za dvacku, říká šéf výzkumu Behavio

Zdroj: Behavio Labs s.r.o.

Za bezmála dvacet tisíc korun teď můžete zjistit, jestli bude vaše reklamní kampaň efektivní. Díky webové platformě pro automatizované testování reklam, kterou vyvinula technologická a výzkumná firma Behavio, si to navíc můžete ověřit kdykoli a výsledek se dozvíte už do pěti dnů.

Koncem loňského roku spustilo Behavio svůj webový nástroj Behavio Platform, který pomáhá marketérům, stratégům nebo třeba brand manažerům testovat efektivitu reklamních kampaní. Na základě konkrétních doporučení je pak mohou vylepšovat.

Behavio Labs s.r.o.

Stejná kvalita za méně peněz

Od spuštění prodělala platforma celou řadu změn, které s sebou přinesly i dramatické snížení ceny. „Pre-testy reklamních kampaní ještě nikdy nebyly takhle dostupné,“ popisuje novinku Vojtěch Prokeš, šéf výzkumu Behavio. „Podařilo se nám automatizovat velké množství rutinních úkonů, takže můžeme jít s cenou výrazně dolů. Jeden test teď stojí firmu méně, než kolik dá měsíčně za kafe pro celou kancelář,“ vysvětluje, proč se v Behavio rozhodli nabízet novým i stávajícím klientům pre-testy reklam za necelých dvacet tisíc korun.

Na kvalitě výstupu to podle Prokeše nic nemění. „Z výsledků se dozvíte, jakou emoci vaše kreativa v lidech vyvolává, jestli si ji spojí s vaší značkou, zdali dobře komunikuje stanovenou zákaznickou potřebu nebo třeba jestli je vůbec srozumitelná,“ usmívá se Prokeš. „Testuje se samozřejmě na velkém reprezentativním vzorku online populace nebo na vybrané relevantní skupině,“ dodává.

Testováním získávají marketéři náskok před konkurencí. „Dostáváte možnost zdokonalovat kreativu v každé fázi jejího vzniku. Nemusíte mít hotovou reklamu k otestování. Do Behavio Platform nahrajete i kreativní koncepty, storyboardy nebo klíčové vizuály – tedy videa nebo statické kampaně,“ vyzdvihuje pozitiva „samoobslužného testování“ Prokeš.

Behavio Labs s.r.o.

Každá vteřina se počítá

Testování za „dvacku“, jak mu Behavio přezdívá, jde v analýze hlouběji než k prostému zhodnocení, zda reklama funguje, nebo ne.

„Ne nadarmo se říká, že se ďábel skrývá v detailu. Úspěšnost reklamy může ohrozit celá řada věcí, které byste nemuseli považovat za důležité – neatraktivní záběr, nudný voiceover, chaotický střih. Proto jsme do Behavio Platform implementovali funkci diagnostiky po vteřinách,“ popisuje Prokeš funkci, která pomůže uživatelům odhalit momenty, kdy se diváci například nudí. „Doporučením pak může být například zkrácení spotu. A jelikož má každá vteřina vysílacího času svou cenu, ušetříte.”

S Behaviem testuje už více než 300 firem na různých trzích – kromě tuzemska také v některých evropských zemích a pilotní projekty běží i ve Spojených státech. Reklamy si nechávají otestovat také malé lokální značky. „Jsem rád, že můžeme konečně zpřístupnit naši platformu i těm nejmenším marketingovým týmům. Omezené rozpočty nedávají mnoho prostoru pro přešlapy. Naše testy za ‚dvacku‘ představují způsob, jak se ujistit, že vaše reklama bude napoprvé opravdu fungovat,“ uzavírá Prokeš.