Proč byste měli využít packaging v marketingové strategii?

Proč byste měli využít packaging v marketingové strategii?

Proč byste měli využít packaging v marketingové strategii? Zdroj: POINT CZ, s.r.o.

V dnešní době je správný obal stejně důležitý jako samotný produkt. Mnohdy totiž prodává. Schválně se zamyslete nad tím, kolikrát vám padlo v obchodě oko na hezký obal. Nám se to stává často. Poradíme vám, proč byste si měli dát na výrobě obalů záležet, ale i jak vytvořit správné balení.

Proč investovat do výroby obalů na míru?

Že obal prodává, o tom není třeba dlouze diskutovat. Představte si sami sebe, jak stojíte v obchodě a máte se rozhodnout, jakou bonboniéru, balení vín nebo kosmetický balíček vyberete. Ať už zkrátka hledáte jakýkoliv dárek, pravděpodobně sáhnete po produktu s hezkým obalem. Často se totiž rozhodujeme na základě emocí. Uvedený příklad samozřejmě platí za předpokladu, že v regálu vidíte výrobky podobné kvality. Chcete přece svým blízkým udělat radost, nebo třeba potřebujete, aby celý dárek působil reprezentativním dojmem. Pěkné dárkové obaly proto prodávají více, než si myslíte.

A uznejte sami, pokud vám někdy přišel vkusně zabalený balíček, nebo vám někdo daroval produkt v hezkém balení, určitě vás to potěšilo. Mnoho lidí si také často hezké obaly schovává a využívá je v domácnosti pro další potřeby. Packaging má proto v marketingové strategii své místo.

Packaging najdeme díky jeho významu mimo jiné i v marketingovém mixu 4P. Spoustu marketingových specialistů s ním důrazně pracuje, čímž jej posouvají na stejnou úroveň jako ostatní složky marketingového mixu. Kromě produktu, ceny, distribuce a propagace tak můžeme mluvit o rozšířeném pojetí marketingového mixu - tzv. 7P (packaging, people a procesy).

Jak vybrat správný obal?

Obal by měl vždy ladit se samotným produktem. Jiný obal zvolíte pro GPS navigaci a odlišný zase pro dárkové balení čajů nebo vín. Obal by měl vždy odpovídat také vizuálnímu stylu vaší firmy. Pokud se například držíte jednoduchých a čistých linií v celé marketingové komunikaci, zapomeňte na ozdobné obrázky jako z baroka nebo grafiku s motivy folkloru. A to samozřejmě platí i naopak.

Před samotným návrhem se proto vždy zamyslete, co chcete obalem říct a co by měl výrobek reprezentovat. A vždy pamatujte, že obal by měl fungovat jako doplněk produktu – rozhodně by ho ale neměl překrývat.

Detaily až na prvním místě

Obaly vyrábíme z hladké lepenky podle standardů ECMA a FEFCO. A protože víme, že na detailech záleží, nabízíme různé povrchové úpravy – lakování, laminaci, zlacení, reliéfní ražbu a tisk UV barvami. Pro luxusnější dárkové obaly se skvěle hodí například zlacení či laminace. Tyto úpravy balení obzvláštní, kromě toho navíc zaujmete více zákazníků z cílové skupiny. 

První dojem i důležité informace

O tom, proč je u dárkových obalů důležitý design, už jsme psali výše. Kromě toho by ale na obalu produktu měly být vždy i podstatné informace a firemní logo. V závislosti na konkrétním produktu nezapomeňte na složení výrobku, nebo krátkému popisu, k čemu věc slouží. Chybět by neměly ani kontaktní údaje, třeba i formou QR kódu na obalu. Vždy si ujasněte, co je pro vaše zákazníky důležité. A nezapomeňte ani na povinné údaje vyplývající z legislativy (například u farmaceutických produktů).

Od mobilů přes léky až po zubní kartáčky

Máte specifické požadavky a nejste si jistí, jestli vám tiskárna dokáže vaše přání splnit? Tak s tím se u POINT CZ trápit nemusíte. Máme zkušenosti s výrobou obalů pro firmy z různých (i legislativně náročných) odvětví – využijete tak výrobu obalů na potraviny i výrobu průmyslových obalů.

Jsme si jistí, že vyrobíme i to, co ostatní neumí - výroba obalů na míru je samozřejmostí. Bez problému vám vytvoříme jak klasické obdélníkové obaly, poradíme si ale i se specifickými tvary produktů. Zhotovíme obaly jak pro malé firmy, tak nadnárodní společnosti. Mezi naše spokojené zákazníky patří například TomTom, Miele, Philips, Česká pošta nebo Vodafone. 

Od návrhu až po výrobu

Chystáte na tvorbu obalu poprvé? Nebo máte specifické požadavky a nejste si správnou volbou jistí? Rádi vám poradíme. Pomůže vám s optimalizací ceny, budeme vám ale při ruce i s technickým řešením obalů a designem. Patříme totiž mezi spolehlivé výrobce obalů, kteří si dávají záležet zejména na kvalitě všech reklamních materiálů. Tak se ozvěte!