Z Česka se musí stát rychlý následovník elektromobility, říká šéf Škody Auto Bernhard Maier | E15.cz

Z Česka se musí stát rychlý následovník elektromobility, říká šéf Škody Auto Bernhard Maier

Jiří Liebreich

Až čtvrtina aut, která vyjedou za pár let z továren, mají být elektromobily. Platí to i pro Škodovku, jež chce v příštích čtyřech letech investovat 52 miliard korun do vývoje alternativních pohonů a digitalizace. Změny s sebou ale nesou řadu rizik. „Transformace průmyslu neprobíhá ve všech zemích stejně. Z Česka se musí stát rychlý následovník elektromobility,“ říká předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Prochází nyní Škoda Auto největšími změnami ve své historii, přihlédneme-li k rychlému vývoji na poli elektromobility?

Automobilový průmysl prochází svou největší transformací, což se samozřejmě promítá i do fungování Škody. Výsledek vidíte na produktové nabídce většiny automobilek. Ta prošla rapidní změnou, elektromobilů přibývá.

Jak vysoký je jejich tržní potenciál?

To je hodně složitá otázka, na kterou aktuálně nedokáže nikdo precizně odpovědět. Na základě expertních odhadů lze předpokládat, že v polovině příští dekády stoupne podíl elektromobilů na celé výrobě zhruba na 25 procent. Výroba tak bude buď částečně, nebo plně elektrifikovaná. A to je přesně to, s čím kalkulujeme i v našich plánech.

Mezi realitkami doutná nový H-System, říká šéf sítě kanceláří Re/Max David Krajný

Ty jistě zohledňují i největší rizika sázky na elektromobily.

Transformace průmyslu neprobíhá ve všech zemích stejným způsobem. To je největší výzva, které čelíme. Výchozí pozice jednotlivých států se diametrálně liší. Navíc ani rychlost transformace není všude stejná. Je to problém, se kterým se musíme při obchodování na jednotlivých trzích vypořádat.

Obstojí v tomto srovnání Česko? Prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar varoval, že podle některých odhadů budou v Česku v roce 2025 fungovat jen dva tisíce dobíjecích stanic. Motoristé jich prý přitom budou potřebovat alespoň pět tisíc.

Z Česka se musí stát rychlý následovník trendu elektromobility. S vládou jsme přede dvěma roky diskutovali o nutnosti připravit zdejší infrastrukturu i automobilový průmysl na blízkou budoucnost. Výsledkem bylo 25 započatých programů. Letos se uskutečnilo další kolokvium za účasti vlády.

A to stačí?

Chtěl bych zdůraznit dva body. První je vývoj sítě dobíjecích stanic pro elektromobily.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu E15
fotoRoční předplatnéod 1899 Kč
foto

Roční rozšířené předplatné E15 Premium

Získáte cenově nejvýhodnější roční printové předplatné magazínů E15 Premium, zaměřené na témata z oblasti ekonomiky a byznysu. Více o magazínech E15 Premium zde.

Podmínky pro dodávku periodického tisku formou předplatného zde.
fotoČtvrtletní předplatné499 Kč
Ušetříte 98 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoMěsíční předplatné99 Kč
Cena 99 Kč platí pro první měsíc pro nové předplatitele. Další následující měsíc stojí 199 Kč.
Objednat
Firemní předplatné
Roční licence pro firmy a instituce objednávejte zde
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!