Z Česka se musí stát rychlý následovník elektromobility, říká šéf Škody Auto Bernhard Maier

Bernhard Maier

Bernhard Maier Zdroj: škoda auto

Bernhard Maier
Předseda představenstva Škoda Auto Bernhard Maier představuje Škodu Scala
Bernhard Maier
Bernhard Maier
5
Fotogalerie

Až čtvrtina aut, která vyjedou za pár let z továren, mají být elektromobily. Platí to i pro Škodovku, jež chce v příštích čtyřech letech investovat 52 miliard korun do vývoje alternativních pohonů a digitalizace. Změny s sebou ale nesou řadu rizik. „Transformace průmyslu neprobíhá ve všech zemích stejně. Z Česka se musí stát rychlý následovník elektromobility,“ říká předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier.

Prochází nyní Škoda Auto největšími změnami ve své historii, přihlédneme-li k rychlému vývoji na poli elektromobility?

Automobilový průmysl prochází svou největší transformací, což se samozřejmě promítá i do fungování Škody. Výsledek vidíte na produktové nabídce většiny automobilek. Ta prošla rapidní změnou, elektromobilů přibývá.

Jak vysoký je jejich tržní potenciál?

To je hodně složitá otázka, na kterou aktuálně nedokáže nikdo precizně odpovědět. Na základě expertních odhadů lze předpokládat, že v polovině příští dekády stoupne podíl elektromobilů na celé výrobě zhruba na 25 procent. Výroba tak bude buď částečně, nebo plně elektrifikovaná. A to je přesně to, s čím kalkulujeme i v našich plánech.

Ty jistě zohledňují i největší rizika sázky na elektromobily.

Transformace průmyslu neprobíhá ve všech zemích stejným způsobem. To je největší výzva, které čelíme. Výchozí pozice jednotlivých států se diametrálně liší. Navíc ani rychlost transformace není všude stejná. Je to problém, se kterým se musíme při obchodování na jednotlivých trzích vypořádat.

Obstojí v tomto srovnání Česko? Prezident Sdružení automobilového průmyslu Bohdan Wojnar varoval, že podle některých odhadů budou v Česku v roce 2025 fungovat jen dva tisíce dobíjecích stanic. Motoristé jich prý přitom budou potřebovat alespoň pět tisíc.

Z Česka se musí stát rychlý následovník trendu elektromobility. S vládou jsme přede dvěma roky diskutovali o nutnosti připravit zdejší infrastrukturu i automobilový průmysl na blízkou budoucnost. Výsledkem bylo 25 započatých programů. Letos se uskutečnilo další kolokvium za účasti vlády.

A to stačí?

Chtěl bych zdůraznit dva body. První je vývoj sítě dobíjecích stanic pro elektromobily.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!