Zbourání mostu na Vltavské je nejlevnější i nejrychlejší řešení, říká profesor Wald z ČVUT | E15.cz

Zbourání mostu na Vltavské je nejlevnější i nejrychlejší řešení, říká profesor Wald z ČVUT

Zbourání mostu na Vltavské je nejlevnější i nejrychlejší řešení, říká profesor Wald z ČVUT
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: ČTK

Jiří Frydlewicz

Stav pražských mostů není dobrý. Po omezení dopravy na Libeňském mostě a jeho nejisté budoucnosti přichází další rána pro dopravu v Praze. Most u stanice metra Vltavská je podle Technické správy komunikací neopravitelný a je třeba jej zbourat. „Jde o správné rozhodnutí,“ tvrdí profesor František Wald z Fakulty stavební ČVUT. Některé další mosty, které by měly jít k zemi, ale podle něj lze opravit.

Co říkáte na rozhodnutí o nutném zbourání mostu na Vltavské?

Já myslím, že to je velmi aktuální a správné rozhodnutí. Nic jiného s nastálou situací nelze dělat. Ve výsledku to vyjde řádově levněji než se pokoušet udržet jednotlivé části mostu v dalším provozu. Zbourání na stavba nového mostu je nejlevnější a nejrychlejší variantou. 

Technická správa most zavřela ze dne na den, přestože most dlouhodobě monitorovala. Je obvyklé nechávat rozhodnutí o uzavření na poslední chvíli?

Jinak to bohužel nejde. Sledování technického stavu mostu je složité. Ve chvíli, kdy opotřebení začne zrychlovat, tak je třeba most zavřít. 

Most na Vltavské už přebírají stavaři, začínají s podpíráním

Diskutuje se i o opravě vyšehradského Železničního mostu. Správa železniční a dopravní cesty jej chce zbourat jako neopravitelný. Souhlasíte s tímto názorem?

Já myslím, že opravitelný je. Je to spíš otázka nákladů. Betonové mosty se musejí zbourat, protože je to nejekonomičtější řešení. Oprava ocelových mostů naopak není příliš ekonomicky nákladná a je i snadnější. Jejich jednotlivé části, které jsou například poškozeny korozí, jdou vyměnit.

Myslím, že Železniční most je i nadále použitelný z hlediska dopravy, ačkoliv je více jak sto let starý a doprava se od té doby velmi změnila. Podle mého ho není třeba ani zesilovat. Pokud by tu byl zájem, tak tento most opravitelný je. 

Potřebuje Praha další mosty?

Já myslím že ano. Zvětšila se doprava a i požadavky lidí na pohodlí při cestování. Jsou rozhodně dobrými investicemi, které pomůžou v kvalitě života v Praze. 

Most v Janově není jediný. Zřícením hrozí i další stavby od italského architekta
Čína otevře nejdelší most přes moře na světě. Cestu autem z Hongkongu do Macaa zkrátí z tří hodin na 30 minut

Autor: Jiří Frydlewicz
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!