Máte skvělou hospodu, ale hosté nechodí? Naučte se, jak dát o sobě vědět | E15.cz

Máte skvělou hospodu, ale hosté nechodí? Naučte se, jak dát o sobě vědět

Michal Nosek

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn

Doba internetových služeb a sociálních sítí naplno pronikla i do gastronomie. Pro úspěšný marketing restaurace již nestačí webová stránka s jídelním lístkem a jednou fotografií, jak bylo donedávna zvykem. V obrovské konkurenci je pro restauraci nezbytností facebooková, a zejména instagramová prezentace. Dokonce už dnes najdete podniky, které vůbec nemají web a používají jen facebookovou stránku. Není to ideální, ale je to lepší než nefunkční a zastaralá webová stránka, kterou nikdo neaktualizuje.

Důležitou roli v propagaci hrají na startu vašeho podniku lifestylové časopisy, a hlavně jejich gastronomické rubriky, kde redakce představují nové produkty a podniky. „Abyste zvýšili šance, jak svůj podnik dostat do těchto rubrik, je důležitý otevírací event restaurace maximálně několik dnů po zahájení provozu, kam pozvete kromě jiných i relevantní novináře a influencery. Tak na nový podnik upozorníte a máte jedinečnou příležitost prezentovat jim nejen nabízené menu, ale i myšlenku podniku,“ říká specialistka na gastromarketing Adéla Flejšarová.

Stejně jako má svá pravidla mediální komunikace provozu, má je i ta facebooková. Facebooková komunikace s fanoušky restaurace je důležitá, ale pozor na hodnocení od lidí. Může nastat situace, že se nějaká facebooková celebrita – influencer – na restauraci rozhněvá a začne šířit svůj negativní názor na podnik mezi své sledující. To má lavinový efekt a dobré ohodnocení podniku padá. Z pěti hvězdiček je rázem jedna.

Přístup k veškerému digitálnímu obsahu

Předplatit E15 Premium

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video