Máte skvělou hospodu, ale hosté nechodí? Naučte se, jak dát o sobě vědět | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Máte skvělou hospodu, ale hosté nechodí? Naučte se, jak dát o sobě vědět

Michal Nosek

Doba internetových služeb a sociálních sítí naplno pronikla i do gastronomie. Pro úspěšný marketing restaurace již nestačí webová stránka s jídelním lístkem a jednou fotografií, jak bylo donedávna zvykem. V obrovské konkurenci je pro restauraci nezbytností facebooková, a zejména instagramová prezentace. Dokonce už dnes najdete podniky, které vůbec nemají web a používají jen facebookovou stránku. Není to ideální, ale je to lepší než nefunkční a zastaralá webová stránka, kterou nikdo neaktualizuje.

Důležitou roli v propagaci hrají na startu vašeho podniku lifestylové časopisy, a hlavně jejich gastronomické rubriky, kde redakce představují nové produkty a podniky. „Abyste zvýšili šance, jak svůj podnik dostat do těchto rubrik, je důležitý otevírací event restaurace maximálně několik dnů po zahájení provozu, kam pozvete kromě jiných i relevantní novináře a influencery. Tak na nový podnik upozorníte a máte jedinečnou příležitost prezentovat jim nejen nabízené menu, ale i myšlenku podniku,“ říká specialistka na gastromarketing Adéla Flejšarová.

Pekl i pro britskou královnu. Klíčem k úspěchu je personál, říká cukrář Josef Maršálek

Stejně jako má svá pravidla mediální komunikace provozu, má je i ta facebooková. Facebooková komunikace s fanoušky restaurace je důležitá, ale pozor na hodnocení od lidí. Může nastat situace, že se nějaká facebooková celebrita – influencer – na restauraci rozhněvá a začne šířit svůj negativní názor na podnik mezi své sledující. To má lavinový efekt a dobré ohodnocení podniku padá. Z pěti hvězdiček je rázem jedna.

Pokračování článku patří k prémiovému obsahu E15
fotoRoční předplatné1899 Kč
Ušetříte 489 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoČtvrtletní předplatné499 Kč
Ušetříte 98 Kč oproti měsíčnímu předplatnému
Objednat
fotoMěsíční předplatné99 Kč
Cena 99 Kč platí pro první měsíc pro nové předplatitele. Další následující měsíc stojí 199 Kč.
Objednat
Firemní předplatné
Roční licence pro firmy a instituce objednávejte zde
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!