Taycan je pro značku Porsche nejdůležitějším modelem. Hlavně díky němu má splnit cíl převést do tří let polovinu celkové výroby na elektrické a hybridní pohony.
Rozhodli jsme se vyzkoušet dvě karosářské verze Taycana – nejnovější z řady Sport Turismo i tu klasickou. Sportovní kombík jsme nechali vyniknout na klikatých silničkách podél sardinského pobřeží a druhý Taycan se zahřál bez rychlostního limitu na německé dálnici z Prahy až do domovského Stuttgartu.
Taycan se pyšní několika nej. Především je nejprodávanějším vozem Porsche v Evropě. Čerstvě je však i nejrychlejším sériově vyráběným elektromobilem na světě – nový rekord padl letos v srpnu na Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring. A také je to pro řadu automobilových novinářů vůbec nejlepší elektrické auto na světě.
Tato výjimečná názorová shoda panovala i na italské Sardinii, kde Porsche připravilo zkušební jízdy s nejnovější karosářskou verzí Sport Turismo, která má protáhlou záď, tedy podstatně větší objem kufru i více místa na zadních sedadlech než klasická verze nebo řada Cross Turismo.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!