Ekologie jako konkurenční zbraň. Pět firem, kterým se daří zelené podnikání

Nila, prodejce udržitelného oblečení

Nila, prodejce udržitelného oblečení Zdroj: Nila

Ekologický. Šetrný k přírodě. Udržitelný. Bez umělých barviv. Nebo bez bůhví čeho dalšího. Tato slova se dnes stala marketingovým tahákem a ostrou konkurenční zbraní výrobců, kteří se naží spotřebitele přesvědčit, že právě ten jejich a žádný jiný výrobek nejen neškodí přírodě a člověku, ba i celému lidstvu, ale dokonce jim prospívá. Někdy je to pravda. Magazín E15 nabízí pohled na pět firem, které to s odpovědným byznysem myslí vážně. Čtveřici českých firem doplňuje švédský nábytkářský řetězec IKEA, který na čelných pozicích dominuje snad v každém světovém žebříčku firem, jejž kdy kdo vytvořil.

CleverFarm

CleverFarmCleverFarm | CleverFarm

Zelené trendy a chytré technologie pronikají i do sektorů, v nichž by to čekal jen málokdo. Například do zemědělství. „Farmáři se při obdělávání půdy řídí z devadesáti procent zkušenostmi a pouze deset procent z nich spoléhá na data. My chceme tento poměr otočit,“ říká šéf marketingu společnosti CleverFarm Adam Severa.

Chcete si přečíst celý článek z posledního magazínu? 

Tento brněnský start-up funguje na trhu teprve pět let, už letos však počítá s obratem kolem jednoho milionu eur (přes 25 milionů korun) a každý rok vyroste přibližně o 85 procent. Stojí za ním investiční skupina Natland, která do firmy vložila tři miliony eur. Vedle České republiky, kde má téměř 500 zákazníků, CleverFarm působí třeba i v Chile, Nigérii, Súdánu, Keni a má v plánu expandovat do dalších zemí.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!