Dacia roste. V Česku se dostala do trojky mezi soukromými zákazníky
Značka Dacia má za sebou silné první pololetí roku 2025. V Česku prodala 5 367 osobních vozů, což představuje meziroční nárůst o 15 procent, konkrétně o 693 vozů více než loni. Díky tomu si udržela 6. místo mezi nejprodávanějšími značkami osobních automobilů a zároveň se posunula na 3. příčku v prodejích soukromé klientele s tržním podílem 8,77 procenta.
Úspěch značky stojí na kombinaci silné modelové řady, atraktivního poměru ceny a výbavy i posílené značkové identity. Ta v posledních letech prošla kompletním rebrandingem – nové logo, barvy i showroomy. Přesto Dacia zůstává věrná svým hodnotám: jednoduchost, robustnost a dostupnost.
Nový Bigster potvrzuje ambice v segmentu C-SUV
První pololetí přineslo i významnou novinku. V lednu se otevřely objednávky na nový model Bigster, který značku poprvé posunul do kategorie C-SUV. Do června se v Česku prodalo 440 vozů Bigster, přičemž více než 65 % zákazníků zvolilo nejvyšší výbavové linie Journey a Extreme. Nejčastější volbou byl hybridní pohon Hybrid 155, pro který se rozhodlo 41 % kupujících. Dalších 21 % volilo Mild Hybrid 130 s pohonem všech kol.
Tahouni Duster, Sandero a Jogger
Model Duster, nyní ve své třetí generaci, si udržel druhou příčku mezi vozy segmentu B-SUV. Sandero se s 1 254 prodanými kusy umístilo na druhém místě v rámci své třídy i u soukromé klientely. Rodinný model Jogger zaznamenal 1 381 prodaných vozů – dvě třetiny z nich byly ve variantě spalující LPG, která zůstává oblíbenou volbou díky ekonomickému provozu.
Elektromobil za rozumnou cenu
Také malý elektromobil Dacia Spring si udržel pozici nejdostupnějšího elektromobilu na trhu. Za první polovinu roku se ho v Česku prodalo 114 kusů, což mu vyneslo 5. místo v segmentu soukromé klientely u elektromobilů.
Dacia posiluje značku i skrze partnerství
Dacia v Česku podporuje vnímání své značky prostřednictvím lokálních partnerství. Letos se zapojila například do běžeckého závodu Vltava Run, který spojuje Šumavu s Prahou a účastnilo se ho přes 3 500 běžců. Druhým výrazným partnerstvím je podpora letního festivalu Hrady CZ, který loni navštívilo téměř 120 tisíc lidí.
Značka Dacia tak i v roce 2025 potvrzuje, že dokáže oslovit široké spektrum zákazníků. Díky kombinaci funkční techniky, jednoduchého stylu a cenové dostupnosti se stává pevnou součástí českého trhu – a nejen na něm.