Audi už není inovačním tygrem. Manažeři čelí soudům, na inženýry si stěžuje i partnerské Porsche

Továrna Audi v maďarském Györu

Továrna Audi v maďarském Györu Zdroj: Audi

Továrna Audi v maďarském Györu
Továrna Audi v maďarském Györu
Továrna Audi v maďarském Györu
Továrna Audi v maďarském Györu
5
Fotogalerie

V rámci koncernu Volkswagen platila značka Audi za špičku v inovacích a technologiích. Nyní se však potýká s vážnými problémy. Její prodeje klesají a bývalí manažeři čelí obvinění z falšování emisí. Pověst značky navíc utrpěla i kvůli aféře Dieselgate. 

Původně se mělo jednat o zajímavou myšlenku. V rámci koncernu Volkswagen Group se měly dceřiné firmy Audi a Porsche stát inovačními a technologickými tahouny ve vývoji autonomních a elektrických vozů.

Měly využít svých technologických znalostí a vytvořit náskok koncernu oproti konkurenci. Už po roce se ale ukázalo, že očekávání managementu Volkswagenu jsou nerealistická.

Rivalita převážila snahu o vývojovou integraci. Jak napsal německý deník Handelsblatt, automobilka Porsche si stěžuje na nekompetentnost lidí z Audi. Jedná se o vývoj modelu Porsche Taycan, což je plně elektrický sportovní sedan, který má na americkém trhu konkurovat vozům Tesla.

Vývoj vozu, který by se měl sériově vyrábět od roku 2020, se potýká s technickými problémy a jeho výroba zřejmě začne bez funkce autopilota. Právě vývoj softwaru pro autonomní řízení má na starosti Audi.

Automobilka z Ingolstadtu si přitom v posledních dekádách zakládala na svých technologiích, používala slogan „Náskok díky technice“, který byl synonymem pro německou kvalitu a inovaci. Byla průkopníkem pohonu všech čtyř kol nebo hliníkových karoserií.


Celý článek najdete na webu peak.cz >>>