Bilance železniční nehody na jihu Itálie vzrostla na 27

Srážka vlaků v Itálii

Srážka vlaků v Itálii Zdroj: CTK

Počet obětí úterní srážky vlaků na jihu Itálie dnes vzrostl na přinejmenším 27. Úřady zahájily vyšetřování neštěstí. Hlavní vyšetřovací verzí je podle agentury ANSA lidská chyba.

Kromě 27 mrtvých utrpělo také zhruba pět desítek lidí zranění, někteří z nich jsou stále v kritickém stavu. Premiér Matteo Renzi vyzval v úterý večer při návštěvě místa tragédie k důkladnému vyšetření události.

Prokuratura města Trani podle agentury ANSA považuje za pravděpodobnou příčinu srážky vlaků na jednokolejné trati mezi městy Corato a Andria lidské selhání. Zcela zatím nevyloučilo ale ani technickou závadu. Černou skříňku jednoho z vlaků už úřady zajistily.

Nejasné zůstává, kolik lidí v regionálních vlacích celkem cestovalo. „Není to letadlo, abychom měli seznam,“ uvedl mluvčí prokuratury Francesco Giannella.

Kromě italských politiků pozůstalým obětí neštěstí už soustrast vyjádřil například i papež František.

Poslední velké železniční neštěstí v Itálii se stalo v červnu 2009, kdy po vykolejení nákladního vlaku v severoitalském městě Viareggio explodovala cisterna se zkapalněným plynem. Neštěstí si vyžádalo 32 obětí a 25 zraněných.

Neštěstí v Itálii je mezi desítkou nejhorších v Evropě za 10 let
79 mrtvých - 24. července 2013 (Španělsko)

Asi tři kilometry od nádraží města Santiago de Compostela na severozápadě Španělska vykolejil ve vysoké rychlosti v ostré zatáčce vlak; zemřelo 79 lidí a dalších 130 lidí bylo zraněno; ze zabití z nedbalosti byl obviněn strojvedoucí rychlovlaku Francisco José Garzón.
47 mrtvých - 23. ledna 2006 (Černá Hora)

Osobní vlak po výjezdu z tunelu vykolejil u obce Bioce asi deset kilometrů severně od Podgorice. Souprava se zřítila do rokle, kterou protéká řeka Morača. Zemřelo 47 lidí, přes 200 utrpělo zranění.
27 mrtvých - 12. července 2016 (Itálie)

Při čelní srážce vlaků na jihu Itálie zahynulo nejméně 27 lidí. Desítky dalších osob jsou zraněny. Neštěstí se stalo na regionální trati mezi městy Ruvo di Puglia a Corato, asi 30 kilometrů západně od města Bari.
23 mrtvých - 22. září 2006 (Německo)

Magnetický vlak Transrapid, využívaný v rámci zkoušek na testovací trase i k turistickým výletům, narazil nedaleko města Lingen v severozápadním Německu v rychlosti asi 200 kilometrů za hodinu do dílenského vozu, který stál na trati. Nehoda si vyžádala 23 mrtvých a 11 zraněných.
18 mrtvých - 15. února 2010 (Belgie)

Čelní srážka dvou regionálních vlaků v blízkosti vlámského města Halle ve střední Belgii si vyžádala 18 mrtvých a 125 zraněných.
16 mrtvých - 3. března 2012 (Polsko)

Při čelní srážce dvou osobních vlaků (vlak jedoucí z Varšavy do Krakova se srazil s vlakem, který jel z Přemyšlu do Varšavy) u obce Szczekociny (asi 70 kilometrů severně od Krakova) na jihu Polska zahynulo 16 lidí a 56 bylo zraněno.
12 mrtvých - 9. února 2016 (Německo)

Čelní srážka vlaků v Bavorsku nedaleko Mnichova si vyžádala 12 mrtvých a okolo 80 zraněných; podle vyšetřování nehody za ni nejspíše mohl výpravčí.
11 mrtvých - 14. listopadu 2015 (Francie)

Při zkušební jízdě na nové trati mezi Paříží a Štrasburkem vykolejila souprava TGV; zahynulo 11 techniků, tři desítky osob byly zraněny.
10 mrtvých - 29. ledna 2011 (Německo)

Čelní srážka nákladního a osobního vlaku na jednokolejné trati v oblasti Magdeburku. Při nehodě zemřelo deset lidí a 23 jich bylo zraněných.