Doping nedoping, Tour de France pořád táhne

Letošní ročník Tour de France skončil v uplynulém víkendu. Obdobně jako v těch předchozích sledovaly třítýdenní zápolení zhruba 3,5 miliardy lidí. Za možnost objevit se v názvu týmu firmy platí nemalé peníze. Například společnost Sky zaplatí za své jméno v názvu téměř 38 milionů eur za čtyři roky.
Podle pořádající organizace ASO vychází průměrný čistý zisk z jednoho ročníku Tour de France na 150 milionů eur. Další stamiliony pak závod přinese městům, jimiž projíždí. Letos se úvodní etapa konala v Yorkshiru a podle organizátorů to pro region znamenalo ekonomický přínos nejméně sto milionů liber za jediný víkend, téměř 3,5 miliardy korun.
Jedním z hlavních partnerů slavného závodu je Škoda Auto, která Tour de France sponzoruje od roku 2004. Na jaře prodloužila spolupráci o dalších pět let, tedy do roku 2018. „Posílení naší spolupráce trvale podporuje mezinárodní známost a image značky,“ je přesvědčen předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland. Jen finanční pozadí transakce zůstává utajeno.