Doping nedoping, Tour de France pořád táhne

Vítěz Tour de France Vincenzo Nibali (uprostřed)

Vítěz Tour de France Vincenzo Nibali (uprostřed) Zdroj: CTK

Martina Peřinková
V cyklistice se každoročně objeví pár dopingových skandálů, po nichž odejdou někteří sponzoři. Příkladem mohou být T-Mobile či Rabobank. Navzdory tomu ale cyklistika sponzory stále přitahuje. A zvlášť to platí pro Tour de France, nejslavnější a nejsledovanější závod, který více než slušně vydělává.

Letošní ročník Tour de France skončil v uplynulém víkendu. Obdobně jako v těch předchozích sledovaly třítýdenní zápolení zhruba 3,5 miliardy lidí. Za možnost objevit se v názvu týmu firmy platí nemalé peníze. Například společnost Sky zaplatí za své jméno v názvu téměř 38 milionů eur za čtyři roky.

Podle pořádající organizace ASO vychází průměrný čistý zisk z jednoho ročníku Tour de France na 150 milionů eur. Další stamiliony pak závod přinese městům, jimiž projíždí. Letos se úvodní etapa konala v Yorkshiru a podle organizátorů to pro region znamenalo ekonomický přínos nejméně sto milionů liber za jediný víkend, téměř 3,5 miliardy korun.

Jedním z hlavních partnerů slavného závodu je Škoda Auto, která Tour de France sponzoruje od roku 2004. Na jaře prodloužila spolupráci o dalších pět let, tedy do roku 2018. „Posílení naší spolupráce trvale podporuje mezinárodní známost a image značky,“ je přesvědčen předseda představenstva Škoda Auto Winfried Vahland. Jen finanční pozadí transakce zůstává utajeno.

Trofeje pro Tour de France pocházejí z Čech