Mercedes zvažuje založení zvláštní značky pro elektromobily

Mercedes-Benz Vision Tokyo

Mercedes-Benz Vision Tokyo

Mercedes-Benz Vision Tokyo
Mercedes-Benz Vision Tokyo
Mercedes-Benz Vision Tokyo
3
Fotogalerie
Stejně jako má Mercedes značku Smart pro městská miniauta, mohl by pod jiným jménem prodávat i své budoucí elektromobily.

Automobilky mají v zásadě dvě hlavní prodejní strategie - buď se s jednou značkou snaží obsáhnout co největší oblast trhu a nabídku obohatí nanejvýš o specifický brand pro prémiovou třídu nebo se snaží pomocí více značek s trošku jinou orientací ideálně trefit jednotlivé tržní segmenty. Obojí má své pro a proti a jednotlivé firmy občas dokonce svá strategická rozhodnutí dost radikálně mění, popřípadě různým způsobem kombinují.

Koncept autonomního vozidla Mercedes-Benz Tokyo Vision

V současnosti si tak automobilové značky kladou otázku, zda elektromobily začlenit do své aktuální modelové řady, či pro ně vytvořit nové označení s rozdílnou image. Výrobci si totiž uvědomují, že zákazníci mají jiný pohled na elektromobily a klasické vozy se spalovacími motory.

Příkladem může být například výrobce sportovních vozů, mnichovské BMW. To pro své elektromobily vytvořilo úplně novou divizi „i“, která se od běžných BMW neliší jen jinou spalovací jednotkou, ale také futuristickým designem. Další člen německé trojice výrobců luxusních vozidel, Audi, zastává opačný přístup. Vozidla poháněná elektřinou začleňuje do klasické nabídky, částečně je to ale také tím, že elektromobily se čtyřmi kruhy na kapotě stále vycházejí z variant s klasickými agregáty.

Firma Daimler, jež je vlastníkem Mercedesu, ale podle (údajně spolehlivých) informací deníku Handelsblatt zvažuje, že by rozšířila portfolio značek Mercedes-Benz a Smart o třetí značku, která by po vzoru Tesly byla zaměřena na elektromobily, otázkou pak je, zda by pod svá křídla vzala i vodíkové modely, které Mercedes vyvíjí, nebo si je ponechá Mercedes ve vlastním portfoliu.

Konečné rozhodnutí by mělo padnout na zasedání představenstva 20. července a pokud bude úspěšné, vznik značky určitě proběhne do dvou let, aby Daimler ještě stihl „první vlnu“ elektrifikace před koncem této dekády.