Módě vládne kolaborace. Louis Vuitton se dal dohromady se skejťáky

Louis Vuitton,

Louis Vuitton, Zdroj: Profimedia.cz

Kolekce Louis Vuitton ve spolupráci se Supreme
ilustrační
Louis Vuitton v Pařížské
4
Fotogalerie

I svět módy se stává oblastí, kde se dnes kombinují prvky dříve nemyslitelné, jako je tomu v případě značky Louis Vuitton, která se dala dohromady s firmou pro skejťáky.

Pro mnoho Čechů jde o sprosté slovo, teď však dostává „kolaborace“ nový význam. Nejde však o kolaboraci s nepřítelem, nýbrž o spolupráci napříč módními domy. Firmy s naprosto odlišným vkusem a segmentem zákazníků se spojí a vytvoří unikátní módní kolekci.

Mnohdy je to tak, jako kdyby se dal dohromady osmdesátiletý konzervativec, který miluje steaky, s dvacetiletou veganskou hysterkou. Nepředstavitelné? Pouze zdánlivě. Nejžhavější módní kolaborací současné doby se stala průlomová kolekce kultovní skate značky Supreme a módní ikony Louis Vuitton. Bude se týkat batohů, tašek, kabelek i proslulých kufrů.

Na Twitteru se již šíří „zaručené“ informace o termínu zahájení prodeje. Pokud jsou klepy pravdivé, má být limitovaná edice pro vybrané smrtelníky k mání ve třech superluxusních obchodech v Los Angeles, New Yorku a Miami 30. června. Pro značku Louis Vuitton to není první kolaborace.

V současné době sklízí úspěchy díky spolupráci s proslulým výtvarníkem Jeffem Koonsem, jehož obrazy se v New Yorku prodávají za částky v desítkách milionů dolarů. Jeden z obrazů byl vydražen za 55 milionů dolarů a je považován za nejdražší dílo žijícího umělce prodané v aukci.

„Nemohu najít jednodušší způsob, jak umístit velké umění do popředí zájmu. Umístit Rubense na kabelku Vuitton není cynické, úplně naopak,“ uvedl na vysvětlení spolupráce s módní značkou Jeff Koons pro britský The Guardian. Stejně jako Andy Warhol vytvořil své vlastní „warholizované“ verze renesančního umění, Koons přeměnil staré mistry na módu. Ceny však dosahují až čtyř tisíc dolarů.