Německo nyní kromě skandálu kolem Volkswagenu čelí i zpomalování hospodářského růstu v Číně a dalších rozvíjejících se zemích. „Německá ekonomika vzhledem k těmto podzimním záležitostem prokazuje pozoruhodnou odolnost,“ uvedl šéf Ifo Hans-Werner Sinn.
„Skandál kolem Volkswagenu nemá dopad na německý automobilový průmysl. Index klimatu pro automobilový sektor dokonce v říjnu pokračoval v růstu,“ dodal šéf Ifo. Podle ekonoma Ifo Klause Wohlrabeho zřejmě neměl na podnikatelskou náladu výraznější vliv ani příliv stovek tisíc uprchlíků do Německa.
Podnikatelská důvěra v Německu |
Jednorázová záležitost
Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut po celém světě instaloval software umožňující manipulovat s testy emisí. „Dnešní údaje Ifo naznačují, že německá podnikatelská komunita bere skandál jako jednorázovou záležitost a příliš se neznepokojuje ani kvůli zpomalování (hospodářského růstu) v Číně a dalších rozvíjejících se ekonomikách,“ řekl agentuře Reuters analytik Carsten Brzeski ze společnosti ING.
Německá vláda tento měsíc kvůli zpomalování hospodářského růstu v Číně a dalších rozvíjejících se zemích nepatrně zhoršila výhled domácí ekonomiky na letošní rok. Hrubý domácí produkt Německa letos podle nové prognózy stoupne o 1,7 procenta. V předchozím dubnovém výhledu vláda předpokládala růst o 1,8 procenta. Německá ekonomika je největší v Evropě a je na ní závislá i řada českých podniků. Loni stoupla o 1,6 procenta, nejrychleji za tři roky.