Nike válčí o mladou basketbalovou hvězdu. Ve hře je sto milionů dolarů

Australský basketbalista Ben Simmons

Australský basketbalista Ben Simmons Zdroj: ctk

Jako nováček v nejprestižnější basketbalové lize NBA si mladý talent Ben Simmons vydělá ročně přibližně pět milionů dolarů, za nošení a propagaci bot by však mohl dostat smlouvu až na sto milionů. Myslí si to Sonny Vaccaro, bývalý marketingový expert Nike, nejznámější světové firmy se sportovním oblečením.

V roce 2003 podepsal LeBron James, tehdy ještě na střední škole, víceletou smlouvu s Nike, která mu zajišťovala 90 milionů dolarů. Během následujících let ji ještě několikrát prodloužil a na konci loňského roku se dohodl na celoživotním kontraktu, který mu má podle odhadů garantovat až 500 milionů dolarů.

Podobnou cestou možná půjde i australský talent Ben Simmons. Na začátku profesionální kariéry by mohl mít dokonce ještě lepší podmínky. Vaccaro tvrdí, že jeho první dlouhodobá smlouva bude atakovat hranici 100 milionů dolarů.

„Byl by to nový precends, částky od dob LeBrona spíše stagnovaly,“ tvrdí Vaccaro, který kdysi pro Nike získal dnes už legendárního Michaela Jordana. V Simmonsovi ale vidí podobný talent, který se objevuje jednou za generaci.

Rozpínající se konkurent

Nike ale bude muset o podpis dvacetileté hvězdy tvrdě bojovat. Čeká se, že největšího konkurenta najde v rozpínající se společnosti Under Armour, která v posledních letech agresivně soupeří s Nike a Adidas. Ve svých řadách už má Stephena Curryho, úřadujícího nejužitečnějšího hráče NBA a ráda by k němu získala další vycházející naději.

Simmons je jen dalším v dlouhé řadě basketbalových hvězd, o které velké oděvní firmy bojují. Některé hráče si navzájem i přetahují. Velký rozruch vyvolal v loňském roce Adidas, který od Nike přetáhl Jamese Hardena, jednoho z nejlepších střelců NBA. Zlákal ho na smlouvu na třináct let, během kterých mu vyplatí 200 milionů dolarů.

„Je skvělé, když o vás nějaká značka stojí tak, že udělá cokoliv, aby vás získala,“ okomentoval svůj „přestup“ Harden. „Pro mě i Adidas je to příležitost ke společnému růstu.“