Šestačtyřicetiletý jihokorejský pilot má za sebou celkem více než 9000 letových hodin, ale pilotoval jen 43 hodin Boeing 777, který patří k největším dopravním letounům na světě. „Je pravda, že (pilot) byl (v době havárie) v zácviku na Boeing 777,“ připustila mluvčí společnosti Asiana Airlines, které zničený stroj patřil. Dohlížel prý na něj zkušený instruktor, který letěl jako vedlejší pilot.
Společnost také odmítla domněnku, že by katastrofu zapříčinila technická porucha letadla. Poukázala přitom na to, že posádka ani záznamová zařízení před pádem žádný nedostatek neuvedly a že podle vyšetřovatelů se piloti snažili zvýšit rychlost příliš pozdě, čímž zadek stroje prudce narazil do země. Američtí vyšetřovatelé ale hodlají oficiálně upřesnit příčinu neštěstí až po ukončení své práce, která podle nich potrvá více dní.
Obří letoun začal po pádu hořet. Místní komentáře označují za „malý zázrak“, že z 307 lidí na palubě jich přežilo 305, že více než třetina z nich nemusela být hospitalizována a že byl jen malý počet velmi vážně zraněných osob.
Letoun po nehodě