PSA otevírá v Číně sedmou továrnu, chce navýšit prodeje
V prvním pololetí letošního roku koncern v zemi prodal 297 tisíc vozidel, což znamená meziroční propad téměř o pětinu. Ten je dán především změnou nákupních preferencí Číňanů. Zatímco PSA v zemi nabízí především dříve oblíbené sedany, trhu vládnou především terénní vozy a SUV.
Nová továrna, která má mít výrobní kapacitu 300 tisíc vozů ročně, by měla nepříznivá čísla zvrátit. Kromě automobilů Peugeot a Citroen však budou z výrobních pásů sjíždět také licenční vozy automobilky Fengshen.
Díky mohutné investici bude moci automobilka v Číně představit během následujících čtyř let osmnáct nových modelů, včetně pěti SUV, které čínský koncern DPSA (PSA a Dongfeng) představí do roku 2018. V rámci plánu zvaného Blue Upper chce DPSA prodat v Číně v roce 2021 milion vozidel, zároveň má v plánu do pěti let snížit výrobní náklady o 20 procent. V loňském roce koncern v zemi prodal jen čtvrtinu své celosvětové produkce, podíl Evropy byl 63 procent.
„Hlavním problémem automobilky je nedostatek nových modelů, zároveň se u PSA neprotíná nabídka s poptávkou zákazníků. Nové modely jim možná pomohou, ale bude to dlouhodobý proces,“ řekl pro ANE Benjamin Cavender z analytické společnosti China Market Research Group.
V rámci snahy o zvýšení prodejů v zemi automobilka také změnila vedení své čínské divize. Na místo Gregoireho Oliviera nastoupil v červenci do postu ředitele bývalý šéf pro Evropu Denis Martin. V červnu došlo také ke změnám v koncernu DPSA, kde ředitelské místo opustil Jean Mouro.
Minulý rok v Číně koncern vyrobil 750 tisíc aut, s automobilkou Dongfeng spolupracuje od roku 1992. Od roku 2014 drží čínský výrobce v koncernu PSA čtrnáctiprocentní podíl.