Vstup Popradu do KHL pomohl byznysu v celém regionu, pochvalují si Slováci

Lev Poprad

Lev Poprad Zdroj: hclev.eu

Podzimní vstup slovenského hokejového týmu Lev Poprad do Kontinentální hokejové ligy podle informací internetového portálu sme.sk rozhýbal v tatranském regionu turistiku a byznys. Spokojena je prý řada hoteliérů, podnikatelů, cestovní kanceláře, ale i samotné město Poprad a místní letiště.

Tým Lev Poprad jako první mimo oblast bývalého Sovětského svazu od letošní sezony rozšířil zřejmě nejkvalitnější evropskou soutěž KHL. Přestože jsou lístky na ligu, která chce být konkurencí slavné zámořské NHL, poměrně drahé, útroby popradského zimního stadionu se při zápasech dobře zaplňují. Na zápasy jezdí nejen diváci z blízkého okolí, ale nezřídka také z Ruska, Polska či Česka.

„Naše očekávání se víc než naplnila,“ říká představitel hotelu Aquacity Poprad Richard Pichonský. „Stadiony jsou stále plné, přijíždí hodně lidí, ubytovává se hodně hostů a také hodně rodinných příslušníků.“ Obsazenost hotelu je prý takřka stoprocentní. „Hlavně ubytováváme hokejové a realizační týmy, rodinné příslušníky hokejistů, členy organizačních výborů, fajnšmekry či novináře,“ říká Pichonský. Fanoušci podle něj utrácejí nadstandardně a zdrží se i déle. Zajedou i do Vysokých Tater.

Pohyb turistů cítí i ředitel popradského hotelu Tatra Martin Stupák. „U nás v hotelu se ubytovala zhruba 25členná skupina fanoušků z Moskvy. Rusové konečně začínají vědět, kde je nějaké Slovensko. Pro marketing nic lepšího neexistuje,“ tvrdí Stupák.

Lev PopradLev Poprad | CTK

Ovoce vstupu KHL na Slovensko sklízejí i tamní velehory. „Hokejoví fanoušci začínají proudit i do samotných Vysokých Tater,“ říká Jana Blahová ze Sdružení cestovního ruchu Vysoké Tatry. Hotelové rezervace se v regionu množí hlavně díky návštěvníkům ze sousedních zemí.

V superlativech se o přínosu pro Poprad a celý region vyjadřuje i ředitelka letiště Poprad-Tatry Ivana Herkeľová. Popradský primátor Anton Danko je navíc přesvědčený, že se největší příliv turistů dostaví tak za rok či za dva. „Zatím to ještě nemůžeme přesně vyhodnotit, ale máme špičkovou reklamu jak v celé Ruské federaci, tak i v Čechách,“ dodává Danko.