Ženevské Palexpo zaplavil luxus, přináší vyšší marže

Ve Švýcarsku začal 85. ročník nejprestižnější přehlídky aut na světě. Žádné místo neodráží lépe současnost automobilového průmyslu. Premiéru si v Ženevě odbude 130 vozů. Letos jsou centrem pozornosti i sportovní auta či superluxusní vozy, jejichž prodeje netrpí velkými výkyvy a výrobcům přinášejí velké marže.
Další novinky z autosalonu v Ženevě sledujte a na Twitteru týdeníku Euro
Důkaz, proč se výrobcům supersportů daří. #Porsche 918 Spyder stojí více než 20 mil. Kč a v ČR se jich prodalo 5! pic.twitter.com/nQFYaJhlt0
— Týdeník Euro (@tydenikeuro) March 3, 2015
Seat 20v20
Koncept španělského výrobce předchází sériovému SUV, o němž Seat mluví již dlouho, ale na trhu by se měl objevit až v příštím roce. Daleko zajímavější je, že se bude vyrábět v závodě Škoda Auto v Kvasinách. Z podoby 20v20 by tedy mohlo vycházet i plánované SUV od mladoboleslavské automobilky a možná i inovovaný model Yetti.
Bugatti Veyron „La Finale“
Poslední prodaný kus modelu Bugatti Veyron nese podobně „kreativní“ název jako exkluzivní model Ferrari pojmenovaný La Ferrari. Francouzské automobilce trvalo takřka deset let, než prodala všech 450 vyrobených vozů Veyron, které navrhl současný šéfdesignér Škoda Auto Jozef Kabaň. Majitelem posledního modelu se stal nejmenovaný arabský šejk a vůz velkoryse zapůjčil na ženevský autosalon. Bugatti nepochybně v budoucnu představí další model. Těžko však očekávat, že ještě někdy vyrobí něco podobného vozu Veyron. Jeho vývoj byl tak drahý, že i přes stronomickou prodejní cenu startující na asi 30 milionech korun automobilka na prodeji každého kusu několik desítek milionů korun prodělala.
Mercedes Maybach S600 Pullman
Mercedes loni na podzim oživil značku Maybach, pod níž nabízí nejluxusnější vozy. V Ženevě automobilka poprvé ukázala vrcholný model Mercedes – Maybach S600 Pullman. Auto, které si nepochybně oblíbí někteří ze světových státníků už proto, že jím při správně zvoleném pancéřování umožní přežít i zásah těžkými zbraněmi, stojí od 500 tisíc eur výše. Vůz dlouhý zhruba 6,5 metru se na trhu objeví začátkem příštího roku.
Koenigsegg Regera
Švédský výrobce v Ženevě představil vůz, který má utnout dohady o tom, který ze současných „supersportů“ je nejrychlejší. Regera má zrychlit z 0 na 400 kilometrů v hodině během necelých 20 vteřin. Údaj zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce ani neuvádí, stejně tak maximální rychlost. Lze očekávat, že obě hodnoty budou tak extrémní, že vyvolají dohady o bezpečnosti vozu. Auto má 1500 koní, které mu dává hybridní pohon.
Škoda Superb
Světovou premiéru zažil největší model mladoboleslavské automobilky už v Praze, v Ženevě pak Škoda Auto zveřejnila cenu základního modelu. Ta bude 599 tisíc korun. Vedení automobilky tvrdí, že to je nižší cena než u minulého modelu, ale je zřejmé, že lépe vybavené modely budou dražší a otázkou je, o kolik. Cenu modelu Laurin & Klement, který zamíří i na Pražský hrad, automobilka zveřejní až 10. března.
Hyundai hlásí mohutné investice
Jihokorejská skupina Hyundai Motor Group v Ženevě ohlásila investiční plán do roku 2018. Celkem vydá 64 miliard eur, z toho 25 miliard eur půjde do vývoje. V příštích pěti letech obmění 70 procent motorů. Skupina plánuje do roku 2020 celosvětově snížit emise oxidu uhličitého o 25 procent. V Ženevě tak automobilka představila dva hybridní koncepty vycházející z inovovaného modelu Tucson. Zaujala i prototypem palubního systému „Future Connectivity“