Ženevské Palexpo zaplavil luxus, přináší vyšší marže

Bugatti Veyron

Bugatti Veyron Zdroj: reuters

Tradičně se Ženeva vyznačovala obrovskou koncentrací konceptů, tedy aut, která nejdou do výroby, ale odhalují směr, jímž se výrobci vydají. Letos je patrné, že automobilky bojují s nekompromisní unijní legislativou. Ta od nich žádá nižší emise oxidu uhličitého pod hrozbou citelných sankcí. Vývoj je tak velmi drahý a většina nových modelů aut představených na výstavišti Palexpo se tak podobá svým předchůdcům.

Ve Švýcarsku začal 85. ročník nejprestižnější přehlídky aut na světě. Žádné místo neodráží lépe současnost automobilového průmyslu. Premiéru si v Ženevě odbude 130 vozů. Letos jsou centrem pozornosti i sportovní auta či superluxusní vozy, jejichž prodeje netrpí velkými výkyvy a výrobcům přinášejí velké marže.

Další novinky z autosalonu v Ženevě sledujte a na Twitteru týdeníku Euro

Seat 20v20

SeatSeat|isifa

Koncept španělského výrobce předchází sériovému SUV, o němž Seat mluví již dlouho, ale na trhu by se měl objevit až v příštím roce. Daleko zajímavější je, že se bude vyrábět v závodě Škoda Auto v Kvasinách. Z podoby 20v20 by tedy mohlo vycházet i plánované SUV od mladoboleslavské automobilky a možná i inovovaný model Yetti.

Bugatti Veyron „La Finale“

Bugatti VeyronBugatti Veyron|reuters

Poslední prodaný kus modelu Bugatti Veyron nese podobně „kreativní“ název jako exkluzivní model Ferrari pojmenovaný La Ferrari. Francouzské automobilce trvalo takřka deset let, než prodala všech 450 vyrobených vozů Veyron, které navrhl současný šéfdesignér Škoda Auto Jozef Kabaň. Majitelem posledního modelu se stal nejmenovaný arabský šejk a vůz velkoryse zapůjčil na ženevský autosalon. Bugatti nepochybně v budoucnu představí další model. Těžko však očekávat, že ještě někdy vyrobí něco podobného vozu Veyron. Jeho vývoj byl tak drahý, že i přes stronomickou prodejní cenu startující na asi 30 milionech korun automobilka na prodeji každého kusu několik desítek milionů korun prodělala.

Mercedes Maybach S600 Pullman

MaybachMaybach|profimedia

Mercedes loni na podzim oživil značku Maybach, pod níž nabízí nejluxusnější vozy. V Ženevě automobilka poprvé ukázala vrcholný model Mercedes – Maybach S600 Pullman. Auto, které si nepochybně oblíbí někteří ze světových státníků už proto, že jím při správně zvoleném pancéřování umožní přežít i zásah těžkými zbraněmi, stojí od 500 tisíc eur výše. Vůz dlouhý zhruba 6,5 metru se na trhu objeví začátkem příštího roku.

Koenigsegg Regera

KoenigseggKoenigsegg|isifa

Švédský výrobce v Ženevě představil vůz, který má utnout dohady o tom, který ze současných „supersportů“ je nejrychlejší. Regera má zrychlit z 0 na 400 kilometrů v hodině během necelých 20 vteřin. Údaj zrychlení z 0 na 100 km/h výrobce ani neuvádí, stejně tak maximální rychlost. Lze očekávat, že obě hodnoty budou tak extrémní, že vyvolají dohady o bezpečnosti vozu. Auto má 1500 koní, které mu dává hybridní pohon.

Škoda Superb

SuperbSuperb|ctk

Světovou premiéru zažil největší model mladoboleslavské automobilky už v Praze, v Ženevě pak Škoda Auto zveřejnila cenu základního modelu. Ta bude 599 tisíc korun. Vedení automobilky tvrdí, že to je nižší cena než u minulého modelu, ale je zřejmé, že lépe vybavené modely budou dražší a otázkou je, o kolik. Cenu modelu Laurin & Klement, který zamíří i na Pražský hrad, automobilka zveřejní až 10. března.

Hyundai hlásí mohutné investice

HyundaiHyundai|profimedia

Jihokorejská skupina Hyundai Motor Group v Ženevě ohlásila investiční plán do roku 2018. Celkem vydá 64 miliard eur, z toho 25 miliard eur půjde do vývoje. V příštích pěti letech obmění 70 procent motorů. Skupina plánuje do roku 2020 celosvětově snížit emise oxidu uhličitého o 25 procent. V Ženevě tak automobilka představila dva hybridní koncepty vycházející z inovovaného modelu Tucson. Zaujala i prototypem palubního systému „Future Connectivity“