Allegro v Česku letos prodělalo 1,5 miliardy korun a pokračovalo v propouštění

Allegro přivedlo do Česka 20 tisích obchodníků.

Allegro přivedlo do Česka 20 tisích obchodníků. Zdroj: Allegro

Filip Zelenka

Polské tržiště Allegro má za sebou první celý kvartál na českém e-shopovém trhu pod místní doménou. Přestože na Allegro.cz od května vyrazilo na nákupy přes milion Čechů, ve třetím čtvrtletí skončilo ve ztrátě 561 milionů korun. Polská skupina očekává, že se tržby na českém trhu v závěru roku propadnou o 33 až 38 procent.

Od začátku roku Allegro v Česku prodělalo 1,5 miliardy, do souhrnného účtu jsou započítány jak ztráty skupiny Mall Group, tedy internetových obchodů Mall.cz, CZC a dopravce WeDo, tak náklady na otevření české „pobočky“ Allegro.cz. Celkově v Polsku a Česku se ale tržišti daří zvyšovat hodnotu prodaného zboží, která meziročně vzrostla o deset procent na 74 miliard korun, a za třetí čtvrtletí vykázalo zisk 4,3 miliardy korun.

V uplynulém čtvrtletí polská skupina snížila počet zaměstnanců o 5,3 procenta. Propouštělo se hlavně v české Mall Group, ale společnost neupřesnila, jak velký podíl od začátku roku tvořili čeští pracovníci. „Rozhodně bych řekl, že jsme propouštěli v menší míře, než byl pokles prodeje. Provedli jsme významné redukce velmi cíleným způsobem,“ řekl pro e15 finanční ředitel společnosti Jonathan Eastick. 

Allegro na začátku srpna spustilo v Česku velkou kampaň, kterou se snažilo upozornit na propojení etablovaného tuzemského eshopu Mall.cz s přicházejícím tržištěm z Polska. Ve třetím čtvrtletí do českého marketingu skupina investovala zhruba 311 milionů korun. Eastick v rozhovoru uvedl, že vedení společnosti je se vstupem na český trh „extrémně spokojené“. 

„Naše práce na transformaci značek Mall na úspěšné a efektivní obchodníky na novém tržišti Allegro ve střední Evropě je v plném proudu, díky čemuž jsme dosáhli dalšího pokroku v oblasti snižování ztráty Mallu,“ řekl Eastick. Celkově se ve třetím kvartálu přes tržiště Allegro.cz prodalo zboží za jednu miliardu korun, přičemž společnost utržila 90 milionů korun.

„Cenová nabídka Allegra vzbudila obrovský rozruch v české e-commerce, jen pár měsíců po plném spuštění prodeje nakupuje na allegro.cz více než 1,1 milionu spotřebitelů,“ uvedl při prezentaci pro investory Roy Perticucci, generální ředitel Allegra. Příští rok společnost plánuje vstup na další trhy, konkrétně se chystá na Slovensko, do Slovinska, Maďarska a do Chorvatska. „Naším cílem je, aby příští rok touto dobou nakupující v celé střední Evropě vybírali své vánoční dárky na Allegru,“ popsal Perticucci.

Za aktivity v Česku vedení Allegra očekává ztrátu i v závěrečném čtvrtletí, a to kolem 900 milionů korun, meziroční pokles hodnoty prodaného zboží odhaduje na zhruba 10 až 14 procent. Stejný problém ovšem řeší celý český online trh, který čelí už téměř dva roky trvajícímu souvislému propadu zájmu zákazníků. Allegro si tak pro vstup na nový trh vybralo složité období, kdy se obchodníci přetahují o zákazníky zejména slevovými akcemi.