Cyberpunk nefunguje, jak má. Akcie padají | E15.cz

Cyberpunk nefunguje, jak má. S hrou padají i akcie autorské firmy

Marek Schwarzmann

Marek Schwarzmann

Vstoupit do diskuze
1

Zbytečná technická náročnost, nedotaženost a extrémní množství vizuálních chyb a příběhových skriptů. Tak hráči v kostce hodnotí herní novinku Cyberpunk 2077, potíže hlásí především uživatelé herních konzolí. Titul, který vyšel minulý čtvrtek, měl přitom být „budoucností“ herního studia CD Projekt Red, největšího evropského vývojáře her dle burzovní hodnoty. To však už minimálně od pondělka neplatí – akcie firmy v úvodu týdne spadly o 15 procent na 265 zlotých. Ve srovnání se středečním vrcholem obchodování na 409 zlotých akcie klesly o 35 procent.

Od okamžiku vydání hry se totiž přes celý víkend na sítích i stránkách agregujících hodnocení her objevují tisíce varování a nespokojených recenzí, kritizujících nejen tři výše zmíněné faktory. Autoři hry z polského studia CD Projekt Red (CDPR) proto hned na začátku týdne zareagovali a učinili krok v herním průmyslu nepříliš vídaný: všem nespokojeným hráčům nabídli vrácení jejich finančních prostředků.

Hry Cyberpunk 2077, která byla ve vývoji přes osm let, a autoři ji tak museli přizpůsobovat minimálně dvěma generacím herních konzolí PlayStation a Xbox, se podle pátečních informací serveru Business Insider prodalo přes osm milionů kopií. CDPR za ni jen do minulého pátku – tedy pouhý den po oficiálním vydání hry – utržilo téměř půl miliardy dolarů.

Reakce autorů Cyberpunku na stížnosti hráčů Autor: Facebook Cyberpunk

CDPR se proslavilo hlavně zpracováním herní série Witcher o zaklínači Geraltovi, známém z knih polského autora fantasy Andrzeje Sapkowského. AAA titul – tedy hru aspirující na nejvyšší kvalitu – vydalo zatím jen jednu, a to veleúspěšný třetí díl série Witcher s podtitulem Wild Hunt.

Podívejte se na první screeny z hry.

Cyberpunk 2077, v němž se jako hlavní vedlejší postava objevuje známý herec Keanu Reeves (Matrix, John Wick), je v současnosti nejhranější hrou na PC platformě Steam, kde si ji denně pouští přes milion hráčů. Obdobnou hranost mívá například legendární kompetitivní střílečka Counter Strike.

Technické potíže se zpracováním obsahu, takzvané bugy, bývají častým problémem velkých her, v nichž mají hráči možnost pohybovat se otevřeným světem, jen tak si jej prohlížet a interagovat s okolním prostředím. Právě toto velké množství prvků, které musejí držet „pohromadě“ a fungovat za každých okolností, bývá nejčastějším kamenem úrazu těchto her.

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.