Airbus podpoří prodeje superjumba z druhé ruky | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Airbus podpoří prodeje superjumba z druhé ruky

Michal Tomeš

Michal Tomeš

Ačkoliv neustále klesající zájem o provozování Airbusu A380 ze strany aerolinek donutil výrobce ukončit výrobu stroje, jeho budoucnost není černá. Doufá v to právě Airbus, který se rozhodl podpořit prodeje těchto strojů z druhé ruky. 

Informaci výrobce potvrdil serveru Simple Flying v době, kdy se mnozí provozovatelé dvoupatrového stroje rozhodují, zda jej ponechat ve flotile, či se poohlédnout po nových letadlech. Ačkoliv A380 pojme bezkonkurenční množství pasažérů, ve srovnání s novějšími a menšími dvoumotorovými stroji má neporovnatelně vyšší náklady na provoz.

„Od začátku jsme věděli, že stroj může obstát na sekundárním trhu. Některé aerolinky doposud mohly váhat s dlouhodobým provozem A380, toto by jim však mohlo pomoci,“ uvedla Catherine Brasová, která má v Airbusu na starosti rozvoj platformy A380.

Boeing sliboval nový software pro problémový model 737 MAX už loni

První vlaštovkou byl nákup A380 charterovou leteckou společností Hi-Fly, které Airbus po nákupu letounu pomohl se servisem a nákupem dílů. Dopravce stroj využije jak k přepravě cestujících k moři, tak k pronájmu dalším leteckým společnostem.

Nyní se spekuluje například o využívání A380 k přepravě muslimů do Mekky nebo jiných nepravidelných trasách, kde by tyto velkokapacitní letouny mohly najít nové využití.

Letiště dál investují stamiliony kvůli Airbusu A380. Ohlášenému konci výroby navzdory

Otázkou, kam s nimi, se přitom v současnosti zabývá hned několik provozovatelů A380. Čtveřice starších strojů se zbavily Singapore Airlines, od kterých Hi-Fly svou A380 mají, šest strojů chce z flotily vyřadit i německá Lufthansa.

Potenciální zájemce přitom nemusí být daleko, o letouny z druhé ruky možná projeví zájem British Airways, která potřebuje náhradu za dosluhující Boeingy 747-400. Právě dvoupatrové Airbusy by mohly pomoci do té doby, než bude mít aerolinka dostatečné množství Airbusů A350-1000, které přepraví téměř 400 cestujících.

Mnohamiliardový dluh za Airbus A380 možná zaplatí němečtí daňoví poplatníci
Výhoda, která se brzy proměnila v prokletí. Airbus A380 zničila jeho velikost
Soumrak jumbo jetů. Prohlédněte si „hřbitov“, kde stará letadla končí
Královna nebes slaví. Boeing 747 poprvé vzlétl před 50 lety

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!