Airbus podpoří prodeje superjumba z druhé ruky | E15.cz

Vše o gastro byznysu

Vše o gastro byznysu

Airbus podpoří prodeje superjumba z druhé ruky

Michal Tomeš

Ačkoliv neustále klesající zájem o provozování Airbusu A380 ze strany aerolinek donutil výrobce ukončit výrobu stroje, jeho budoucnost není černá. Doufá v to právě Airbus, který se rozhodl podpořit prodeje těchto strojů z druhé ruky. 

Informaci výrobce potvrdil serveru Simple Flying v době, kdy se mnozí provozovatelé dvoupatrového stroje rozhodují, zda jej ponechat ve flotile, či se poohlédnout po nových letadlech. Ačkoliv A380 pojme bezkonkurenční množství pasažérů, ve srovnání s novějšími a menšími dvoumotorovými stroji má neporovnatelně vyšší náklady na provoz.

„Od začátku jsme věděli, že stroj může obstát na sekundárním trhu. Některé aerolinky doposud mohly váhat s dlouhodobým provozem A380, toto by jim však mohlo pomoci,“ uvedla Catherine Brasová, která má v Airbusu na starosti rozvoj platformy A380.

Boeing sliboval nový software pro problémový model 737 MAX už loni

První vlaštovkou byl nákup A380 charterovou leteckou společností Hi-Fly, které Airbus po nákupu letounu pomohl se servisem a nákupem dílů. Dopravce stroj využije jak k přepravě cestujících k moři, tak k pronájmu dalším leteckým společnostem.

Nyní se spekuluje například o využívání A380 k přepravě muslimů do Mekky nebo jiných nepravidelných trasách, kde by tyto velkokapacitní letouny mohly najít nové využití.

Letiště dál investují stamiliony kvůli Airbusu A380. Ohlášenému konci výroby navzdory

Otázkou, kam s nimi, se přitom v současnosti zabývá hned několik provozovatelů A380. Čtveřice starších strojů se zbavily Singapore Airlines, od kterých Hi-Fly svou A380 mají, šest strojů chce z flotily vyřadit i německá Lufthansa.

Potenciální zájemce přitom nemusí být daleko, o letouny z druhé ruky možná projeví zájem British Airways, která potřebuje náhradu za dosluhující Boeingy 747-400. Právě dvoupatrové Airbusy by mohly pomoci do té doby, než bude mít aerolinka dostatečné množství Airbusů A350-1000, které přepraví téměř 400 cestujících.

Mnohamiliardový dluh za Airbus A380 možná zaplatí němečtí daňoví poplatníci
Výhoda, která se brzy proměnila v prokletí. Airbus A380 zničila jeho velikost
Z nebe mizejí jumbo jety. Prohlédněte si vrakoviště, kde stará letadla končí
Královna nebes slaví. Boeing 747 poprvé vzlétl před 50 lety

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!