Ačkoliv neustále klesající zájem o provozování Airbusu A380 ze strany aerolinek donutil výrobce ukončit výrobu stroje, jeho budoucnost není černá. Doufá v to právě Airbus, který se rozhodl podpořit prodeje těchto strojů z druhé ruky.
Informaci výrobce potvrdil serveru Simple Flying v době, kdy se mnozí provozovatelé dvoupatrového stroje rozhodují, zda jej ponechat ve flotile, či se poohlédnout po nových letadlech. Ačkoliv A380 pojme bezkonkurenční množství pasažérů, ve srovnání s novějšími a menšími dvoumotorovými stroji má neporovnatelně vyšší náklady na provoz.
„Od začátku jsme věděli, že stroj může obstát na sekundárním trhu. Některé aerolinky doposud mohly váhat s dlouhodobým provozem A380, toto by jim však mohlo pomoci,“ uvedla Catherine Brasová, která má v Airbusu na starosti rozvoj platformy A380.
První vlaštovkou byl nákup A380 charterovou leteckou společností Hi-Fly, které Airbus po nákupu letounu pomohl se servisem a nákupem dílů. Dopravce stroj využije jak k přepravě cestujících k moři, tak k pronájmu dalším leteckým společnostem.
Nyní se spekuluje například o využívání A380 k přepravě muslimů do Mekky nebo jiných nepravidelných trasách, kde by tyto velkokapacitní letouny mohly najít nové využití.
Otázkou, kam s nimi, se přitom v současnosti zabývá hned několik provozovatelů A380. Čtveřice starších strojů se zbavily Singapore Airlines, od kterých Hi-Fly svou A380 mají, šest strojů chce z flotily vyřadit i německá Lufthansa.
Potenciální zájemce přitom nemusí být daleko, o letouny z druhé ruky možná projeví zájem British Airways, která potřebuje náhradu za dosluhující Boeingy 747-400. Právě dvoupatrové Airbusy by mohly pomoci do té doby, než bude mít aerolinka dostatečné množství Airbusů A350-1000, které přepraví téměř 400 cestujících.