Arriva dál usiluje o rychlíkovou trať Plzeň–Most, nabídla starší vlaky

„Ukázalo se, že ministerstvo na tuto trať moderní vlaky nechce a vybralo si levnější staré vlaky ČD, které nabídly neklimatizované motoráky bez internetu, vyrobené v devadesátých letech,“ citoval server iDnes.cz šéfa české pobočky Arrivy Daniel Adamka.
Společnost původně požadovala dotaci na kilometr provozu vlaku 118 korun a 80 haléřů. Tehdy ale na trase chtěla provozovat moderní jednotky Desiro. Nyní ministerstvu nabídla starší soupravy 628, které používala v loňském zkušebním provozu na trase Praha - Kralupy nad Vltavou.
„Nový návrh od Arrivy jsme obdrželi. Samozřejmě se s nabídkou seznámíme a budeme se jí zabývat,“ řekl serveru mluvčí ministerstva dopravy Martin Novák. Původní nabídka Arrivy byla pro stát dražší, než za kolik chtěly na trase jezdit České dráhy.
| Firma jezdí na Olomoucku |
|---|
| Arriva nyní provozuje železniční trať mezi Šumperkem a Kouty nad Desnou na Olomoucku. Loni krátce jezdila z pražského Masarykova nádraží do Kralup nad Vltavou. Do středočeského regionu by se ráda vrátila na trase Benešov - Praha - Čelákovice, pokud se jí podaří domluvit se Středočeským krajem dotace na provoz. Kromě toho se chce zúčastnit tendrů na regionální tratě na Šumavě. |
Pokud by Arriva uspěla, v praxi by to znamenalo, že by českého státního dopravce na domácí trati vystřídaly německé státní dráhy. Arriva totiž patří právě pod Deutsche Bahn.
Kromě trasy mezi Plzní a Mostem chtěla původně Arriva připravit České dráhy i o roční smlouvu na provoz na trase Liberec - Pardubice. Novou nabídku na tuto trasu ale dopravce podle ministerstva dopravy nepodal.
Obě trati chtělo ministerstvo dopravy nabídnout bez výběrového řízení Českým drahám. Arriva se ale pokusila do řízení zasáhnout a v červnu na ministerstvo poslala vlastní nabídku, přestože ji ministerstvo neoslovilo.
Jan Šatava: Moderní vozidla jsou pro lokálky drahá













