Spoje budou jezdit od pondělí do pátku každé dvě hodiny, delší pauzu si dají pouze dopoledne. „V Mnichovicích, Senohrabech a Čerčanech žije obrovské množství lidí, ale pokud chtějí do centra města, musejí jet pomalým osobním vlakem. Spěšné vlaky tu chybějí,“ uvedl ředitel firmy Arriva vlaky Jiří Nálevka.
Arriva bude vlak provozovat na podnikatelské riziko, bude se muset na rozdíl od Českých drah obejít bez dotací města a kraje. Podobně bez veřejné podpory zkoušela firma uspět v roce 2013 na lince Praha – Kralupy nad Vltavou, po třech měsících ale snahu vzdala.
Nečekáme, že budeme okamžitě ziskoví, to ani nejde, ale máme připravený dlouhodobý koncept financování našich vlakových linek v Česku
Právě z kralupské linky mohou cestující znát motorový vlak Arrivy pro 143 cestujících (na snímku) . Ten si společnost nechala kdysi dovézt z Německa a dosud je to její jediná souprava v českých zemích. Právě ona má obsloužit celou benešovskou větev.
„Arriva požádala o časy, které přesně zapadly do mezery v rámci pravidelného taktu. Ze strany SŽDC tak nic nebrání avizovanému únorovému termínu zahájení provozu,“ uvedl mluvčí správy železnic Jakub Ptačinský. O víkendech bude firma svoji jedinou soupravu posílat na expres z Prahy přes Uherské Hradiště do Trenčína a zpět. První expres vyrazí 5. března.
„Nečekáme, že budeme okamžitě ziskoví, to ani nejde, ale máme připravený dlouhodobý koncept financování našich vlakových linek v Česku,“ sdělil E15 šéf tuzemské Arrivy Daniel Adamka. Arriva se přitom netají tím, že chce v tuzemsku proniknout především do dotované železnice.
Regionální ředitel Arrivy: Profese řidiče se v Česku vylidnila