„Kde jinde by se ale taková linka měla uživit, než kolem Prahy, kde jezdí nejvíce lidí,“ říká o novince Richter. Zveřejnění všech podrobností firma teprve chystá. Podle serveru iDnes.cz bude společnost jezdit zatím jednou soupravou, vždy osmkrát jedním směrem.
Cena jednosměrné jízdenky bude 34 korun. U Českých drah základní cena bez slevové karty činí 44 korun, se čtvrtinovou slevou 33 korun. Společnost nasadí vlaky, které zdědila po své „babičce“ Deutsche Bahn, a které už mají souhlas s provozem na českých kolejích. Zajímavostí je, že motoráky budou jezdit pod trolejí, což je bude mírně znevýhodňovat na poplatcích za dopravní cestu.
Smělý plán bez dotací narazil
Původní představa Arrivy byla, že vlaky budou jezdit z Kralup přes Prahu až do Benešova a finančně na ně bude přispívat ROPID, který má pražskou integrovanou dopravu na starost. Ukázalo se ale, že dostat se pod dotační deštník není tak snadné, ačkoliv ROPID má o linku zájem.
O smlouvu s ROPIDem bude Arriva i nadále usilovat, zatím se ale bude muset obejít bez dotací. Zařadí se tak po bok RegioJetu a Leo Expressu, tedy firmám, které jezdí na čistě komerčním základě mezi Prahou a Ostravskem. S ROPIDem jedná i další soukromník, kterým je KŽC Doprava. Ten chce vypravit vlaky mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi, podle poslední aktualizace grafikonu by se tak mělo stát počátkem října. ROPID ale na linku zatím nenašel peníze, termín je tak spíše orientační.